7.09.2011

Video Penonton Besbol Jatuh & Mati Ketika Cuba Tangkap Bola Besbol

Saturday, July 09, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:



sumber : Daily Mail



Baca seterusnya...

Video Penutupan Jalan di Dataran Merdeka

Saturday, July 09, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Ramai sudah maklum yang beberapa jalan-jalan utama KL telah ditutup daripada lalulintas bagi menghalang berlakunya perhimpunan BERSIH dan PATRIOT.

Mari kita lihat video di bawah yang merakam situasi di sekitar jalan utama KL dan di sekitar Dataran Merdeka. Kelihatan ramai pengunjung mengambil kesempatan bergambar berlatarbelakangkan abang-abang FRU dan Polis.




sumber : malaysiakini.com

Senarai penuh jalan-jalan KL yang ditutup hari ini berserta peta (map) boleh di baca di sini.


Baca seterusnya...

Restoran Terkenal di KL Mempunyai Dapur Yang Jijik & Loya

Saturday, July 09, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Tiba-tiba tekak aku rasa loya dan nak muntah pula bila baca berita pasal restoran terkenal yang mempunyai dapur yang kotor dan jijik. Tidak pula dinyatakan nama restoran terkenal tersebut, tapi kalau dah restoran terkenal yang memang tempat makannya didekorasi cantik punyer, pun mempunyai dapur yang kotor & busuk, apatah lagi restoran tak terkenal kan. ieeeww.... busuk




KUALA LUMPUR: Menjijikkan! Perkataan ini mungkin paling sesuai untuk menggambarkan keadaan beberapa dapur restoran terkenal yang diserbu pegawai kesihatan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) di Jalan Tuanku Abdul Rahman, di sini, Rabu lalu.

Di bahagian depan restoran, semuanya tersusun cantik dan lauk yang disajikan menyelerakan. Namun, sebaik saja melangkah ke dapur, bau meloyakan menusuk hidung.

Najis tikus dan lipas bersepah di lantai terutama di stor dan tandas, sampah tidak dibuang, peti sejuk dan lantai kotor seperti tidak pernah dibersihkan dan bahan mentah masakan dibiarkan bersepah di merata tempat.

Pengarah Kesihatan DBKL, Dr Sallehudin Abu Bakar, berkata pegawai kesihatan sudah memberikan notis awal kepada pemilik restoran dua minggu lalu supaya membersihkan premis dan mengikut garis panduan ditetapkan Jabatan Kesihatan, namun mereka gagal melaksanakan arahan.

“Selepas dua minggu, pemeriksaan susulan dibuat dan tiada perubahan. Peniaga yang ingkar mengikut arahan diberi notis penutupan premis sehingga semuanya dibersihkan semula. - Harian Metro




Baca seterusnya...

7.08.2011

Pejabat Davison, Mungkin Pejabat Paling Syok Di Dunia Kut

Friday, July 08, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Cuba anda tengok gambar-gambar di bawah. Percaya atau tidak, tempat tersebut bukan sebuah taman tema atau taman permainan kanak-kanak tetapi adalah sebuah pejabat!

Pejabat tersebut adalah pejabat Davison di Pittsburgh, Pennsylvania.



Just like a real life Willy Wonka factory this office could be the coolest place in the world to work.

With work spaces decorated with swirly lollipops, giant cupcakes, a treehouse, boot houses and even a flowing waterfall concealing a secret office, Inventionland has been designed to get big minds thinking.

The bizarre workspace in Pittsburgh, Pennsylvania, is home to Davison, a product-development company whose inventions are sold in Wal-Mart, Target, FAO Schwartz, J.C. Penney and many other major brands. - Daily Mail


Banyak lagi gambar-gambar menarik pejabat Davison dengan baca seterusnya..







Amacam? Rasa-rasa macam nak mintak kerja kat sini tak? hehe



Baca seterusnya...

7.07.2011

Vacuum Diperbuat Daripada Kotak, Pertama di Dunia

Thursday, July 07, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Percaya atau tidak, penyedut hampagas (vacuum) di atas diperbuat bahan kitar semula iaitu kotak.

Jake Tyler, 22, seorang pelajar rekabentuk industri berjaya mencipta hampagas tersebut dan berharap dapat memasarkan produk tersebut di Asia seperti Hong Kong dan China.

Beliau berkata: 'Saya mendapat idea apabila mengeluarkan pembersih hampagas dan berfikir bagaimana untuk mengurangkan sisa sebanyak mungkin.

'Ia adalah mengenai alam sekitar dengan menggunakan kadbod yang boleh dikitar semula.'






sumber : Daily Mail

Baca seterusnya...

Gambar Perodua MyVi 2011 1.5 ??

Thursday, July 07, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Gambar Perodua Myvi di atas dipercayai adalah model Perodua MyVi 2011 1.5 cc. Gambar spyshot ini didakwa dirakam di jalan berhampiran Bandar Slim River. Difahamkan, Perodua mungkin sedang memandu uji MyVi tersebut.

Untuk rekod, Perodua baru sahaja melancarkan MyVi 2011 1.3cc baru-baru ini. Dengan slogan "lagi best" yang selalu berkumandang di radio dan juga TV, dipercayai mampu menarik orang ramai untuk memiliki MyVi baru ini.

Perbezaan antara MyVi 1.3 dengan MyVi di dalam gambar di atas adalah dari segi bodykit dan spoiler.





sumber : saluran07.blogspot.com (thanks)




Baca seterusnya...

Senarai Jalan KL Yang Ditutup Pada Sabtu, 9 Julai 2011 (BERSIH 2.0)

Thursday, July 07, 2011 by MR Penyubiru · 4 comments Baca seterusnya!
Labels:
Dalam Buletin Utama jam 8 malam tadi, dilaporkan jalan-jalan utama sekitar Kuala Lumpur (KL) ditutup kepada lalulintas pada 9 Julai 2011 (Sabtu) bermula jam 12.01 pagi hingga 10 malam. Difahamkan, penutupan jalan di sekitar Kuala Lumpur (KL) itu adalah untuk menghalang penyokong-penyokong BERSIH 2.0, Perkasa dan Patriot dari berhimpun di Stadium Merdeka.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh menasihatkan orang ramai agar menjauhkan diri dari Kuala Lumpur pada hari Sabtu.

Bagaimanapun mereka yang kerja dan tinggal di kawasan terbabit akan diberi pengecualian.

Senarai jalan-jalan yang ditutup sekitar Kuala Lumpur (KL) ialah


— Jalan Syed Putram Jalan Istana, Jalan Bukit Petaling, Jalan Bellamy dan kawasan sekitar Istana Negara

— Jalan Sultan Hishammuddin, Jalan Lembah Perdana, Jalan Chenderasari dan kawasan sekitar Masjid Negara


— Kawasan sekitar Dataran Merdeka, Pasar Seni, Masjid Jamek, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Kompleks Sogo, Maju Junction, Masjid Kampung Baru, Jalan Kinabalu, Jalan Kuching, Jalan Sultan Ismail, Jalan Raja Laut, Jalan Sri Amar, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Haji Taib, Jalan Raja Muda Musa, Jalan Raja Bot, Jalan Raja Abdullah, Jalan Dang Wangi, Jalan Munshi Abdullah, Jalan Gereja, Jalan Raja Chulan, Jalan Tun Perak, Jalan Tun Tan Cheng Loke, Jalan Sultan Mahmud dan semua kawasan berhampiran.

(sumber : The Malaysian Insider )


91 individu dilarang masuk KL. Adakah anda salah seorang darinya?

Operasi perkhidmatan bas juga turut dipindahkan sementara ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS) dan Terminal Hentian Duta.



KUALA LUMPUR 7 Julai - Perkhidmatan bas di tiga terminal bas utama di sekitar Kuala Lumpur akan beroperasi sementara di terminal lain mulai awal Sabtu ini, menurut polis hari ini.

Perkhidmatan bas ekspres dari Pantai Timur di Terminal Hentian Putra dan bas SKS (dari Seremban) di Pudu Raya akan dipindahkan sementara ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS) Bandar Tasik Selatan pada Sabtu ini.

Perkhidmatan bas di Terminal Hentian Pudu Raya dan Terminal Hentian Jalan Pekeliling pula dipindahkan sementara ke Terminal Hentian Duta, Jalan Duta pada hari tersebut, kata Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kuala Lumpur di sini hari ini.

Beliau berkata, kerjasama semua pihak agar mematuhi arahan lalu lintas dan anggota trafik yang membuat kawalan di lokasi-lokasi berkenaan diperlukan.

"Orang ramai yang tidak ada urusan penting di pusat bandar elakkan dari menuju ke pusat bandar pada hari berkenaan bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas,” katanya. - Bernama



Perhatian pengguna hotlink.Kini anda boleh topup di mana saje pada bila² masa dengan #HotlinkIChannels. cekidout!


Baca seterusnya...

Aksi-aksi Penonton Besbol Yang Melucukan

Thursday, July 07, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:










Baca seterusnya...

Jadual Waktu Berbuka Puasa & Imsak 2011/1432H

Thursday, July 07, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Laman web rasmi Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan telah mengeluarkan jadual waktu berbuka puasa & imsak 2011/1432H bagi Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Putrajaya & Labuan.

Jadual waktu berbuka puasa & imsak 2011/1432H tersebut boleh dimuat turun dari laman tersebut atau klik disini.



Baca seterusnya...

Video Burger Terbesar di Dunia

Thursday, July 07, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

LOS ANGELES - Dua chef berjaya menghasilkan hamburger terbesar di dunia yang memerlukan masa selama 15 jam untuk dimasak dengan berat 352.44 kilogram (kg) di Pleasanton, California.

Burger itu dihasilkan oleh chef Brett Enright dari restoran Juicy's Outlaw Grill di Phoenix dan Nick Nicora yang merupakan tukang masak di syarikat makanan Ovations Food Services pada 2 Julai lalu.

Menurut Enright, dia mendapat idea untuk menghasilkan burger itu pada Disember lalu. - Agensi (Kosmo)

Lagi gambar dan video burger terbesar di dunia dengan baca seterusnya..










Baca seterusnya...

7.06.2011

Supertrees @ Singapore

Wednesday, July 06, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:







Baca seterusnya...

Isteri Ditangkap Cubaan Lepaskan Suami Dari Penjara Menggunakan Beg Pakaian

Wednesday, July 06, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Cuba tengok gambar perempuan bersama beg pakaian di atas. Tahukah anda apakah kandungan dalam beg pakaian tersebut? Pakaian? Salah..




Jawapannya adalah suaminya sendiri!

Mengapa perempuan tersebut sanggup melakukan suaminya sedemikian rupa?

Sebenarnya perempuan ini cuba melepaskan suaminya dari penjara dengan menyeludup suaminya keluar menggunakan beg pakaian tersebut.

Menurut sumber, pegawai polis yang menjaga laluan masuk penjara berkenaan merasa curiga melihat perempuan tersebut menarik beg pakaian. Apabila beg pakaian tersebut diperiksa, mereka terkejut di dalam beg tersebut terdapat seorang lelaki.

Perempuan itu telah ditangkap dan bakal dibicarakan.

Gara-gara nak bebaskan suami dari penjara, kini dua-dua sekali masuk penjara.



Baca seterusnya...

Bina Istana & Bangunan Dari Daun Terup

Wednesday, July 06, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:










Baca seterusnya...

Video Polis Kejar Budak Pelumba Kereta Yang Dipandu Secara "Reverse"

Wednesday, July 06, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

Video Galaxy Tab 10.1 (Official Demo HD)

Samsung akhirnya mengeluarkan video demo rasmi Galaxy Tab 10.1. Dalam video ini semua ciri-ciri dan kelebihan Samsung Galaxy Tab 10.1 ditunjukkan. Menggunakan pemproses 1Ghz Dual Core dan Adroid OS Honeycomb 3.1.

Peminat-peminat tablet adroid pasti meleleh air liur melihat video Samsung Galaxy Tab 10.1 ini. Memang tergoda dibuatnya.








Baca seterusnya...

7.05.2011

Celah Bangunan Pun Boleh Buat Rumah

Tuesday, July 05, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Selepas ini lorong-lorong di antara dua buah bangunan mungkin sudah tidak boleh dijadikan laluan maksiat atau tempat gelandangan sekiranya idea arkitek untuk menghasilkan rumah di celah bangunan terlaksana.

Jika idea itu berjaya direalisasikan, rumah tersebut mungkin rumah yang paling sempit di dunia kut.

Bayangkan lebar rumah tersebut mungkin di bawah 60 inchi, malah rekabentuk tangga pun terpaksa guna jenis tangga tradisional. Sesuai tuk seorang bujang.






The world's official narrowest house, The Wedge, on the island of Great Cumbrae off Scotland’s North Ayrshire coast, measures just 47 inches at the front - but spreads to 22ft as it moves back from the road.






Baca seterusnya...

Perkara Yang Ditakuti Apabila Naik Roller Coaster

Tuesday, July 05, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Inilah antara perkara paling ditakuti apabila naik roller-coaster, tersangkut dan tergantung. Tapi insiden ni kira ok lagi sebab masih boleh diselamatkan. Kalau tercampak keluar, sendiri mau ingat la. huhu



GLASGOW, Scotland - Sekumpulan penumpang terperangkap selama lapan jam tergantung setinggi 18.28 meter selepas roller-coaster yang mereka naiki rosak di taman tema Strathclyde Country Park dekat sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Seramai sembilan orang termasuk seorang kanak-kanak lelaki terpaksa dibawa turun oleh beberapa anggota jabatan bomba dengan menggunakan tali.

Kumpulan itu terperangkap sejak pukul 4.30 petang dengan penumpang pertama dibawa turun pada pukul 8.30 malam.

Beberapa penumpang terperangkap lebih lapan jam dengan mangsa paling akhir diselamatkan pada pukul 12.45 pagi tadi.

Namun, tiada seorang pun penumpang yang cedera dalam kejadian itu.

Pergerakan roller-coaster itu terhenti selepas pihak pengurusan mendapati ia mengalami masalah teknikal. - Agensi (Kosmo)




Baca seterusnya...

7.04.2011

Video, Lirik Lagu Cinta Muka Buku - Najwa Latif

Video, Lirik Lagu Cinta Muka Buku - Najwa Latif




Video, Lirik Lagu Cinta Muka Buku - Najwa Latif

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta


Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku


p/s : memula dengar kat radio, aku ingat Fynn Jamal yang nyanyi. Suara cam Fynn Jamal.


Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik