3.26.2011

Ibu Biri-Biri Lahirkan Anak Anjing

Saturday, March 26, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Ibu biri-biri ini melahirkan anak biri-biri tetapi bentuk mukanya seperti anak anjing.



XIAN, China - Pakar-pakar veterinar menyatakan ia mustahil, tetapi seorang petani, Liu Naiying menganggap kelahiran anak anjingnya sebagai satu keajaiban, lapor sebuah akhbar semalam.

Naiying mendakwa, anak anjing itu dilahirkan oleh seekor biri-biri betina peliharaannya di ladangnya dekat sini, wilayah Shaanxi, tengah China.

Menurut petani tersebut, badan anak anjing itu dipenuhi bulu seperti seekor biri-biri tetapi mulut, hidung, mata, tapak kaki, dan ekornya menyerupai anjing, malah mamalia itu juga gemar bermain bersama anjing-anjing lain.

"Saya sedang menggembala biri-biri baru-baru ini apabila melihat seekor biri-biri menjilat anaknya yang baru lahir. Saya terkejut melihat anak biri-biri itu menyerupai seekor anjing," kata Naiying.

Kini, ladangnya dikunjungi oleh ramai penduduk setempat dan luar daerah yang mahu melihat sendiri anak anjing pelik itu.

Mengulas mengenai kes itu, seorang saintis di sebuah pusat penyelidikan haiwan tempatan, Yue Guozhang berkata, anjing dan biri-biri merupakan dua spesies berbeza.

"Mustahil biri-biri boleh bunting dengan anak anjing. Namun, ia seekor anak biri-biri yang ganjil," katanya. - Agensi. (Kosmo)



sumber : Daily Mail

Baca seterusnya...

Para Ibubapa, Jangan Tiru Aksi Ini

Saturday, March 26, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:










Baca seterusnya...

Objek Bentuk Lain, Bayang Bentuk Lain

Saturday, March 26, 2011 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:



Haha.. lawak pulak tengok aksi trio di atas. Duduk dalam keadaan lain, tapi bayang hasil lain. Gambar last sekali paling tak tahan. Lucah!







Baca seterusnya...

3.24.2011

Gempar!! Video Awek Cuba Bunuh Diri di KBMall

Thursday, March 24, 2011 by MR Penyubiru · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:

Gempar!! Video seorang yang dipercayai gadis atau awek cuba membunuh diri dari bumbung KBMall. Aku tak pasti apa punca sebenarnya yang menyebabkan awek tersebut cuba membunuh diri.

Menurut rekod, video ni diupload pada 24 mac 2011 iaitu hari ini di youtube oleh user "abahmu". Aku tak pasti pula bila kejadian ni berlaku.

Terdapat dua bahagian video awek cuba bunuh diri ini dan video kedua menunjukkan awek tersebut jatuh dari bangunan KBMall walaupun kelihatan seorang anggota bomba sudah cuba menyelamatkan awek tersebut. Bagaimanapun aku tak pasti awek tu selamat atau tak dari kejatuhan tersebut.

Laporan penuh dari Utusan Malaysia 25 mac 2011,




KOTA BHARU 24 Mac _ Pengunjung pusat beli-belah KB Mall di sini, digemparkan dengan tindakan nekad seorang gadis berusia 20 tahun yang cuba terjun daripada tingkat tiga bangunan tersebut petang ini, dipercayai akibat tekanan masalah keluarga dan percintaan.

Sebelum itu, gadis yang tinggal di Kampung Gaung dekat sini, telah menarik perhatian orang ramai selepas memanjat tembok dan berdiri di birai bangunan berkenaan sambil memegang sebilah pisau dan telefon bimbit.

Sepasukan anggota bomba yang tiba di kawasan itu kira-kira pukul 3.54 petang, cuba memujuknya hampir sejam tetapi gagal, malah dia enggan untuk berkomunikasi.

Ketua Operasi Balai Bomba Kota Bharu, Shahrin Yusman Mat Yusof berkata, operasi menyelamat agak sukar kerana dia turut membawa sebilah pisau sambil mengacu pisau ke leher untuk menikam dirinya sendiri.

"Selepas gagal memujuk, kita memulakan operasi menyelamat, anggota kita, Mohd. Zaki Ismail berjaya menangkap gadis itu tetapi dia meronta-ronta untuk terjun sehingga terlepas daripada gengaman dan terjatuh.

"Tetapi dia bernasib baik kerana jatuh di atas tilam yang diletakkan oleh anggota kita, pengawal keselamatan KB Mall dan orang ramai," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini, hari ini.



Gadis yang bekerja di sebuah pusat beli-belah di Wakaf Che Yeh itu dikatakan hanya mengalami kecederaan di muka kerana bergesel dengan dinding bangunan dan dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPB II) untuk rawatan.

Pada 6 Disember 2009, pengunjung pusat membeli-belah berkenaan digemparkan dengan insiden sebuah kereta terjunam dari aras atas tempat letak kereta hilang menyebabkan dua sahabat maut manakala dua lagi parah.

Sementara itu, bapa saudara gadis tersebut, Ahmad Nizam Awang, 43, berkata, pihaknya tidak mengetahui punca kejadian tersebut tetapi mengakui anak saudaranya itu mempunyai hubungan yang dingin dengan ibunya.

"Ayahnya meninggal dunia sejak dia bayi lagi dan hanya tinggal dengan neneknya. Pada masa itu, ibunya tinggal di Melaka dan baru kembali semula ke negeri ini.

"Dia anak tunggal dan hanya mempunyai adik-beradik tiri, baru-baru ini dia ada masalah dengan ibunya. Disebabkan itu, dia tinggal bersama ibu saudaranya selama sebulan sebelum kembali semula ke rumahnya tetapi saya tidak boleh menolak kemungkinan dia menghadapi masalah percintaan," katanya. [Utusan Malaysia]

Saksikan video awek cuba bunuh diri selepas ini.







kredit video : abahmu


Baca seterusnya...

Cara Jimat Baiki Kerosakan Di Kala Pokai

Thursday, March 24, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Siapa kata membaiki peralatan yang rosak perlukan duit yang banyak. Cara paling jimat adalah menggunakan apa yang ada di sekiling kita.











Baca seterusnya...

Gambar Lu Hao, Budak 3 Tahun Tapi Berat 59.87kg

Thursday, March 24, 2011 by MR Penyubiru · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:
Inilah Lu Hao. Budak lelaki yang baru berusia 3 tahun tapi berat badannya sudah mencecah 59.87 kilogram. 5 kali lebih berat daripada kanak-kanak sebaya dengannya.

Difahamkan, Lu Hao ketika dilahirkan adalah bayi yang normal dengan berat 2.6kg. Tetapi apabila mula membesar, selera makannya menjadi-jadi. Setakat 3 mangkuk nasi tu, selamber jer Lu Hao boleh habiskan. Selera makannya lebih tinggi dari ibubapanya.

Walaupun ibubapanya memperuntukkan masa untuk Lu Hao bersenam, tetapi tindakan itu hanya menambahkan lagi kelaparan Lu Hao.

Jawapan dari 3 orang doktor yang merawatnya pun bercanggah. Ada yang kata disebabkan tumor, ada yang kata takde tumor pun, budak normal.







Baca seterusnya...

Video, Gambar Wanita Bogel Terperangkap di Cerun Bukit

Thursday, March 24, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Ini ialah Pantai Black (Black's Beach) yang terletak di Torrey Pines State Park, San Diego, California. Pantai ini juga turut dikenali Pantai Bogel kerana menjadi tumpuan pengunjung-pengunjung pantai yang berbogel.

Untuk sampai ke pantai ini, perlu menuruni tebing.


Perempuan dalam gambar di atas terperangkap di tebing ke Black's Beach. Yang menariknya, perempuan tersebut dalam keadaan bogel kerana dia sudah menanggalkan pakaiannya sebelum turun ke pantai. Perempuan ini terperangkap di tebing itu kerana tidak melalui laluan yang sepatutnya.

Bagaimanapun, perempuan bogel tersebut berjaya diselamatkan pengawal pantai.

Lagi gambar & video perempuan bogel diselamatkan selepas ini. Jangan risau, video tersebut telah ditapis.




 

sumber : Daily Mail

SAN DIEGO, Amerika Syarikat (AS) - Seorang wanita yang berada dalam keadaan bogel diselamatkan oleh anggota-anggota penyelamat selepas dia terperangkap di tepi cerun setinggi 137 meter dari permukaan laut di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Wanita tersebut yang identitinya tidak didedahkan tidak mengalami sebarang kecederaan semasa dia diselamatkan dalam operasi selama 30 minit kelmarin.

Menurut jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat dari San Diego, Maurice Luque, ramai yang pernah terperangkap di cerun itu sebelum ini selepas mereka mendaki.

Jelasnya, wanita itu tidak ditahan selepas dia diselamatkan.

Pihak berkuasa sebaliknya masih belum mendapat gambaran jelas bagaimana wanita tersebut boleh berada dalam keadaan bogel dan terperangkap di cerun tersebut. - Agensi (Kosmo)

Baca seterusnya...

3.23.2011

Gambar Honda Civic 2011??

Wednesday, March 23, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Adakah model Honda Civic 2011 berwajah seperti ini?? Fuhh.. mantap..
















Baca seterusnya...

Lagu Asal Soley Soley Hantu Kak Limah

Wednesday, March 23, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Jika anda sudah menonton filem Hantu Kak Limah Balik Rumah, tentu anda masih ingat babak lucu Abi Hurairah (Johan) menyanyikan lagu Soleh Soley.




SO, ni lah video lagu asal Soley Soley tu. Dinyanyikan oleh kumpulan Middle of the Road dengan lagu berjudul Soley Soley pada tahun 1971. Laa..dah lama dah lagu ni, patut tak pernah dengar. Tapi memang layan aa lagu ni..






Baca seterusnya...

Rekaan Bangku Yang Pelik Tapi Kreatif

Wednesday, March 23, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Mak aii !! tingginya bangku... camne nak duduk ni..


ini bangku ke ape ni... boleh duduk ke?


waa..canggih... boleh pusing-pusing plak..














Baca seterusnya...

Cara Pengguna Luahkan Kemarahan Bila Harga Barang Naik

Wednesday, March 23, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:








Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik