2.26.2011

Ikan Koi Terbang

Saturday, February 26, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Ikan Koi terbang?? hehe..sebenarnya bukanlah terbang dengan mengibaskan siripnya tetapi terbang dengan dibantu oleh burung helang atau lebih tepat lagi ikan koi tersebut telah menjadi mangsa cengkaman burung helang.





Baca seterusnya...

RapidKL Lancar Sistem Baru Tiket Bas

Saturday, February 26, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Kepada pengguna bas RapidKL, besok (27 FEb 2011) akan dilancarkan satu sistem baru untuk pembelian tiket bas. Sistem tiket bas yang baru ini menggunakan kad TnG dan cara untuk membeli dan menambah nilai kad TnG ini juga mudah, boleh dilakukan dalam bas tersebut menggunakan mesin yang disediakan.

Sistem ini akan diperkenalkan secara berperingkat bermula dengan 16 laluan iaitu Putra Perdana, Puchong, Jalan Klang Lama and Subang. Dijangka menjelang hujung mac ini, semua bas akan dilengkapi dengan sistem baru ini.

Saksikan video di bawah untuk lebih pemahaman tentang bagaimana sistem baru tiket bas RapidKL berfungsi.




Maklumat lanjut boleh layari www.myrapidkl.com.my





Baca seterusnya...

2.24.2011

Hati-Hati Beli Buah, Mungkin Ada Katak

Thursday, February 24, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Ini bukan cerita pasal katak dalam kiub ais yang tengah hangat sekarang, tapi cerita pasal katak yang melompat keluar dari peti ais.

Seorang surirumah terperanjat beruk apabila seekor katak hijau melompat keluar dari peti ais nya sebaik dibuka. Ketika itu dia sedang mengeluarkan barang-barang dari peti ais untuk persiapan makan malam.

Surirumah tersebut percaya katak hijau itu datang dari kotak buah-buahan yang dibeli di Tesco.









Donna, from Tuffley, Gloucester, said: 'I saw what I thought was a mouldy strawberry at the bottom of the fridge. I went to get it and it was all slimy and was moving about.

'I screamed and got my husband to come and check it and then found out it was a frog.

'He realised straight away that it wasn't native to Britain because it had big pads on its feet. My husband was very excited, he loves animals. But I was absolutely terrified.'

The couple believe the frog had been hiding in either the strawberries, mixed salad or celery which they had bought at Tesco in Quedgeley. - Daily Mail


Baca seterusnya...

Nak Mengemis Pun Ayat Kena Power

Thursday, February 24, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:






















Baca seterusnya...

Majlis Perkahwinan Paling Gayat, Atas Awan!

Thursday, February 24, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Bakal pengantin baru yang nak berkahwin dan suka mencari kelainan, mungkin boleh meniru idea perkahwinan atas awan. Mereka berdua di atas melangsungkan perkahwinan dengan berada di atas sayap kapal terbang tersebut, dengan masing-masing seorang kapal terbang termasuk paderi! ya, paderi pun kena naik kapal terbang sekali.





Pergh! giler ngeri. Amacam..ada berani??


Baca seterusnya...

2.23.2011

Video Lagu Tema Nur Kasih The Movie

Wednesday, February 23, 2011 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Filem Nur Kasih The Movie iaitu filem yang ditunggu-tunggu tahun ini setelah drama bersiri Nur Kasih berjaya menambat penonton di Malaysia. Dengar khabarnya filem Nur Kasih The Movie bakal ditayangkan di pawagam-pawagam berdekatan anda awal Mei ini.

Tentu ramai tak sabar nak tengok kan.

Sementara itu, kita ubatkan kerinduan dulu dengan melayan video lagu tema Nur Kasih The Movie nyanyian Yassin & Tiz Zaqyah. (Apa? Tiz Zaqyah menyanyi??)











Baca seterusnya...

Muka Manusia Di Belakang Labah-Labah

Wednesday, February 23, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Nampak sesuatu yang pelik tak kat dalam gambar labah-labah di atas? Nampak seperti imej muka manusia pada belakang labah-labah di atas kan?

Mari kita lihat lebih dekat lagi..





Macam muka manusia kan? Subhanallah...

sumber : Daily Mail



Baca seterusnya...

2.22.2011

Potret Dari Susunan Skru

Tuesday, February 22, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Ini potret seorang lelaki bernama Andrew Myers. Potret ini dihasilkan sendiri oleh Adrew Myers. Dan yang menariknya, potret ini dihasilkan dari susunan skru yang diskru pada sebuah dinding kayu.

Hasil seni susunan skru pertama Adrew Myers siap dalam masa 6 bulan.


'I'd always wanted to work with screws, I got the idea and that was it, six months later I had completed my first piece.

To create the unique portraits, some of which are four foot tall, Andrew firstly spends weeks drilling holes into a piece of wood.







sumber : Daily Mail




Baca seterusnya...

DIY Motor Dari Pemetik Api

Tuesday, February 22, 2011 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:
Percaya tak dari pemetik api (lighter) di atas, boleh menghasilkan motor. Bukan motor kapcai tahu tapi motorbike lagi. Tak percaya?

Lihat gambar DIY seterusnya bagaimana menghasilkan motor dari pemetik api.









lepas ni boleh la try buat satu kan...


sumber gambar : forwarded emel


Baca seterusnya...

Ada Telur Dalam Telur

Tuesday, February 22, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:


Mr Fellows, a grandfather-of-four from Weymouth, Dorset, said: 'It was just amazing.

'I was making scrambled eggs for my breakfast and used an ordinary egg I bought from the chap down the road who has a stall.

'It was quite big - around half the size again of the normal large egg - so I thought it might be a double yolker.

'I put the shell down on the side and didn't think anything of it while I ate the eggs. They tasted just the same as usual.

'But when I went to clear it away, I noticed this little egg in the middle of the shell.

'It was virtually round and looked like a little marble.

'I've worked in farming for 20-odd years, including some work with poultry, but I've never seen anything like it before.'




source : Daily Mail

Baca seterusnya...

Potret Monalisa Dari Cawan Kopi

Tuesday, February 22, 2011 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:
Percaya atau tidak, potret Monalisa dalam gambar di atas dihasilkan dari 3,604 cawan kopi. Setiap cawan itu diisi dengan kopi yang dicampur dengan jumlah susu yang berlainan menjadikan ia ton warna yang berlainan. Hebat!

Lokasi : Sydney Australia









Baca seterusnya...

Adakah Ini Kereta Terkecil Di Dunia ?

Tuesday, February 22, 2011 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,







Baca seterusnya...

Video Reaksi Orang Belakang Anda

Tuesday, February 22, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Pernahkah anda teringin memiliki mata ketiga yang terletak di belakang anda supaya anda dapat melihat reaksi orang ramai apabila anda melintasi mereka.

Perempuan dalam video di bawah ini telah meletakkan kamera kecil di bahagian punggungnya untuk merakam aksi orang ramai terutama lelaki apabila dia berjalan di tempat awam.








Baca seterusnya...

2.21.2011

Suratkhabar Universiti Keluarkan Artikel Bagaimana Nak Mencuri

Monday, February 21, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

2.20.2011

Keluarga Terbesar Di Dunia - 39 isteri,94 anak & 33 cucu

Sunday, February 20, 2011 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Wah! Hebat lah lelaki ni. Nama dia Ziona Chana. Ramai-ramai kat belakang dia tu adalah 33 isteri dia, 94 anak-anak dia, 14 orang menantu dan 33 cucu. 33 isteri?? giler aaaa..

Yang bestnya, semua ramai-ramai tu tinggal di tempat yang sama iaitu di rumah 4 tingkat yang mempunyai 100 bilik di Baktawang, Mizoram, India !

Salah seorang isteri dia cakap, Ziona Chana ni lelaki paling hensem kat kampung dia. ihikhik



Mr Chana told the Sun: 'Today I feel like God's special child. He's given me so many people to look after.

'I consider myself a lucky man to be the husband of 39 women and head of the world's largest family.'

The family is organised with almost military discipline, with the oldest wife Zathiangi organising her fellow partners to perform household chores such as cleaning, washing and preparing meals.

One evening meal can see them pluck 30 chickens, peel 132lb of potatoes and boil up to 220lb of rice.

Rinkmini, one of Mr Chana's wives who is 35 years old, said: 'We stay around him as he is the most important person in the house. He is the most handsome person in the village. - Daily Mail


Lagi gambar...



Mr Chana bersama isteri-isterinya.



Inilah rumah 4 tingkat 100 bilik yang didiami oleh keluarga besar ini.




sumber : Daily Mail

Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik