12.25.2011

spnKiX - Kasut Beroda Berkuasa Bateri, Selesai Masalah Kesesakkan ?

Sunday, December 25, 2011 by MR Penyubiru ·
Labels:


Kasut beroda yang berekabentuk futuristik ini dinamakan spnKiX. Ia bukan sebarangan kasut roda, tapi kasut roda spnKiX ini menggunakan kuasa bateri yang boleh di caj semula dan kelajuannya boleh mencapai 10mph! Pengerakannya pula dikawal menggunakan satu alat kecil yang berada di tangan pemakai secara tanpa wayar (wireless).


Lelaki inilah yang mencipta spnKiX. Peter Treadway namanya. Peter Treadway berkata, dia mendapat idea mencipta spnKix ini 5 tahun dahulu setelah tidak tahan lagi dan tension setiap kali mencari ruang parking untuk keretanya.

Peter, from Los Angeles, California, said: 'The idea just came to me one day when I was looking for a parking space in order to get some lunch.

'After driving around for half an hour I couldn't find one so had to drive back home instead.

'That got me thinking about a mode of transport that you could use and then carry afterwards, thus spnKiX was born.

Aku pernah jugalah terfikir nak buat macam Peter ni buat, tapi setakat fikir je la. Lepas dah dapat parking kereta, idea tu hilang begitu saje. Lagipun aku tahu,nanti mesti ada orang yang akan cipta apa yang aku terfikir tu. hehe

Difahamkan, spnKiX ini akan dipasarkan mulai Februari 2012. Kalau harganya murah, aku pun sambar satu.. :P












sumber : Daily Mail



0 comments:

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik