2.10.2011

Contest : Kisah Pelaut Terlampau Pilihan

Thursday, February 10, 2011 by MR Penyubiru ·
Labels:

Encik Mietos, seorang pelaut terlampau telah membuat peraduan atau kontes di blognya. Seperti kebiasaan, kontesnya selalunya sesuatu yang mudah untuk kita sertai seperti kontes-kontes sebelum ini. Dan hadiahnya adalah sesuatu yang aku tak boleh nak elak iaitu sebenier dari tempat-tempat yang dilawati En Mietos. Kalu nak harapkan dapat pergi melancong ke obersea, memang tak bleh nak harap. So, dapat sebenier pun dari orang yang dah pergi melancong, kira macam pergi jugalah (ayat sedapkan hati. :)


Ini syarat-syarat "Contest : Kisah Pelaut Terlampau Pilihan"


1. Buat 1 entry bertajuk "Contest : Kisah Pelaut Terlampau Pilihan" - Done
2. Letakkan banner diatas di dalam entry dan link kan ke entry ini. - Done
3. Pilih 1 "Kisah Pelaut Terlampau" dibawah dan nyatakan sebab pilihan anda

Ok. Aku pilih kisah "seri anggun (chapter 1) " . Sebab apa aku pilih entri tersebut kerana kandungan entri tersebut menceritakan pengalaman pertama encik Mietos bekerja di atas kapal atau dalam bahasa lain kali pertama encik mietos menjadi pelaut terlampau.

Sebenarnya seronok membaca pengalaman pertama bekerja sebab masa tu kita tak tahu apa yang akan kita hadapi. Masa ni lah banyak benda yang kita tak tahu dan secara automatik banyak ilmu yang kita dapat. Begitu juga dengan entri "seri anggun (chapter 1) " dari encik Mietos ni, ilmu yang dikongsi di dalam entri itu secara automatik pembaca entri tersebut turut menimba ilmu. Ye la kan, nak harapkan kita mencuba pekerjaan tersebut, memang takkan tercapai lainlah kalau kita bekerja sebagai wartawan majalah 3, semua pekerjaan kita boleh cuba.

So, kepada encik Mietos, semoga berjaya dalam kerjaya yang diceburi dan kalau ada sebenier lebih-lebih tu, hulur-hulur lah kat sini yer. hik3..ihikhik





1 comments:

mie said...
Thursday, 10 February, 2011

wow!!cepat join...
sebenarnya, ini bukan kali pertama..
tapi penyertaan ditrima

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik