12.17.2010

Facebook Menukar Gaya Hidup Kita

Friday, December 17, 2010 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


Baca seterusnya...

Google Body Browser - Aplikasi 3D Anatomi Tubuh Manusia

Friday, December 17, 2010 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:

Pembelajaran dan pengetahuan anda tentu anatomi tubuh manusia mungkin menjadi lebih mudah dengan terhasilnya Google Body Browser. Satu aplikasi tiga dimensi (3-D) yang dibangunkan oleh Google.

Bakal dilancarkan tidak lama lagi dan berfungsi seperti peta dunia Google dengan pengguna boleh melihat bahagian luaran, organ dalaman serta tulang manusia.

Wow! menarik ni.

Video demo Google Body Browser















Baca seterusnya...

12.16.2010

Motor Tron Lightcycle Berjaya Direalisasikan

Thursday, December 16, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,

Sesiapa yang dah menonton filem Tron:Legacy atau hanya melihat trailer Tron:Legacy, tentu tertarik dengan motor dalam filem tersebut. Motor itu digelar Tron Lightcyle dan macam dalam gambar di atas.

Walaupun rekabentuk motor itu hanya wujud dalam filem hasil daripada teknik CGI, namun Parker Brothers Choppers berjaya merealisasikan motor Tron Lightcyle itu menjadi realiti.

Sebanyak 5 buah Tron Lightcyle berjaya dihasilkan denagn kos $55,000 setiap satu dan boleh mencapai kelajuan hingga 120km/j !

lagi gambar dan video Tron Lightcyle..









Baca seterusnya...

12.15.2010

BBC Tersilap Dalam Laporan Ramalan Kaji Cuaca

Wednesday, December 15, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Penyampai laporan ramalan kaji cuaca BBC, Daniel Corbett terkejut apabila melihat pada skrin, suhu sejuk -99 darjah celsius. Biar betul!

Sebenarnya berlaku kesilapan dan BBC mengeluarkan pemohonan maaf selepas itu.




Baca seterusnya...

Tikus Juling Macam Remy Ratatouille

Wednesday, December 15, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Tikus juling ni diberi nama Heidi. Mukanya sebijik cam Remy si tikus Ratatouille.Tikus ni dijumpai di Pusat Hidupan Liar Leipzig.


Ni Remy, si tikus Ratatouille yang terer masak tu.



Baca seterusnya...

Harga Proton Saga FL

Wednesday, December 15, 2010 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Inilah rupa Proton Saga FL yang baru dilancarkan. (Tak pasti lak FL tu apa). Nampak menarik juga.

Berikut ialah harga untuk Proton Saga FL


Saga Difference Saga Facelift
1.3 Standard M/T RM36,998 RM1,000 RM37,998
1.3 Standard A/T RM39,998 RM1,000 RM40,998
1.3 Executive M/T RM39,498 RM1,200 RM40,698
1.3 Executive A/T RM41,998 RM1,300 RM43,298


Lagi gambar....





sumber : paultan.org

Baca seterusnya...

12.14.2010

Video Pelatih Diserang Singa Di Dalam Kandang

Tuesday, December 14, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:





Aku tak pasti kenapa singa tu tak puas hati dengan pelatih tu. Yang pelatih buncit tu, singa tu tak kacau.

Baca seterusnya...

Iklan Orang Merokok Dibacakan Yasin

Tuesday, December 14, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Video iklan ini rasanya dari Indonesia tapi maksudnya jelas, merokok boleh menyebabkan kematian. Itu sebabnya apabila lelaki tersebut hendak merokok, cepat-cepat orang ramai disekitarnya baca surah Yasin. Kira cam perli aa. Kelakar pun ada.






Baca seterusnya...

Gambar Anak Lembu Dibaham Buaya

Tuesday, December 14, 2010 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:











JOHANNESBURG - Aksi seekor buaya besar yang membaham seekor anak kerbau di hadapan ibunya sempat dirakamkan di laluan berbasikal di hutan simpan Malamala di Johannesburg, Afrika Selatan, lapor sebuah akhbar semalam.

Imej-imej dramatik itu dirakamkan oleh seorang pelancong Britain ketika sekumpulan kerbau melintasi kawasan berair tersebut baru-baru ini.

Semasa kumpulan kerbau itu berhenti untuk minum air, seekor buaya muncul secara tiba-tiba.

Malangnya, kerbau-kerbau yang pada kebiasaannya bersifat proaktif hanya membiarkan anak kerbau malang itu dibaham buaya. Selepas bergelut selama hampir dua jam, anak lembu yang kepenatan itu diseret masuk ke dalam air. - Agensi



Baca seterusnya...

Beza Kicap Cap Kipas Udang Asli Dan Kicap Tiruan

Tuesday, December 14, 2010 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:
Semalam dalam Buletin Utama ada mendedahkan pembongkaran oleh sepasukan penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) tentang penjualan kicap Cap Kipas Udang tiruan.

Masa aku tengok berita tu, mak aiii banyak giler kicap kipas udang tiruan yang dirampas. Penuh satu lori 1 tan tu. Terkejut jugak sebab kitaorang memang suka kicap kipas udang ni. Tak sangka pula ada produk tiruan. Haih... macam-macam hal sekarang ni. Kicap pun nak ditiru jugak.

Bagi yang suka kicap cap kipas udang ni, boleh check kat dapur korang kut-kut terbeli kicap cap kipas udang tiruan pula.


Perbezaan kicap cap kipas udang tiruan adalah pada penutup botol plastik tu. Kalau yang tiruan (sebelah kiri) mempunyai penutup plastik berlubang (dalam bulatan) berbeza dengan kicap cap kipas udang asli.

Selain daripada tu, tulisan tamat tempoh penggunaan. Kicap cap kipas udang asli, tulisan tamat tempoh penggunaan dicetak menggunakan laser, manakala yang tiruan dicetak dengan printer biasa jer.

Seb baik aku punyer kicap kat dapur ni ori.



sumber gambar : kosmo





Baca seterusnya...

Keranda Pun Ada Macam-Macam Bentuk

Tuesday, December 14, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:








Baca seterusnya...

12.13.2010

JCB Phone - Telefon Bimbit Tahan Lasak

Monday, December 13, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Inilah rupa telefon bimbit JCB yang didakwa telefon tahan lasak. Sesuai untuk mereka yang berkerja di dalam situasi lasak.


Kalis air, tahan panas, tahan sejuk, tahan kena pijak. Cuma satu jer yang membuat henpon ni kalah, kalah pada mesin basuh.


Selepas mamat ni masukkan JCB henpon ni dalam mesin basuh bersama-sama pakaian untuk dibasuh, henpon ni didapati tidak berfungsi lagi.






Baca seterusnya...

12.12.2010

Video Unta Terpeleot Dan Jatuh Menimpa Penonton

Sunday, December 12, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Baca seterusnya...

Lukisan Hasil Dari Kesan Tembakan

Sunday, December 12, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:













Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik