11.04.2010

Diskaun Tol Lebuh Raya DUKE, SMART Sempena Deepavali



KUALA LUMPUR 4 Nov. - Konsortium Lebuhraya Utara-Timur (Kesturi), memberi diskaun 10 peratus kepada semua yang menggunakan Lebuh Raya Duta-Ulu Kelang (DUKE) bagi tempoh 24 jam bermula pukul 12.01 malam ini sempena sambutan Deepavali esok.

Pengurus Besar DUKE, Ong Chee Keong dalam satu kenyataan hari ini berkata, kadar diskaun itu dapat dinikmati oleh semua kelas kenderaan.

Sementara itu, pengguna Lebuh Raya SMART pula akan menikmati diskaun sebanyak 20 sen juga bagi tempoh 24 jam bermula tengah malam ini.

Pengurus Besar Syarikat Mengurus Air Banjir dan Terowong Sdn. Bhd. (SMART), Mohd. Fuad Kamal Ariffin dalam satu kenyataan berkata, diskaun itu adalah untuk semua kelas kenderaan.

Dengan diskaun itu, pengguna hanya perlu membayar RM1.80 berbanding RM2 sepanjang tempoh tersebut, katanya. - Bernama



Baca seterusnya...

Video Mesin Automatik Jual Ketam Hidup

Thursday, November 04, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

BEIJING - Sebuah mesin pengeluaran ketam hidup diletakkan di stesen tren bawah tanah di Nanjing, China, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut Pengurus Besar Syarikat Twin Lake Crab, Wu Zhendi, sebanyak 100 ekor ketam hidup dijual dalam tempoh sehari.

"Pada mulannya, para pelanggan berasa ragu-ragu kerana mereka bimbang jika ketam itu masih hidup atau tidak," katanya.

Dia berkata, orang ramai kini kembali semula membeli ketam itu selepas mereka melihatnya masih hidup.

"Kami menjual ratusan ketam pada setiap hari dan lebih 100 ekor ketam pada hujung minggu," katanya.

Ketam yang dijual itu dikenali sebagai Dazha di China dan merupakan makanan popular di Nanjing.

Ia mempunyai tiga saiz, kecil, sederhana dan besar dijual pada harga di antara 16.15 yuan (RM7.46) hingga 53 yuan (RM24.48) serta diletakkan di dalam bungkusan plastik.

Idea ganjil itu dikemukakan oleh seorang kakitangan syarikat Twin Lakes Crab Co., Tuanjie Shi.

"Saya pernah melihat banyak mesin pengeluaran automatik yang menjual minuman Coke dan snek dan menyebabkan saya menganggap ketam sepatutnya dijual menerusi mesin pengeluaran kerana ia kini menjadi produk yang standard," katanya. - Agensi ( Kosmo 4 Nov 2010)



lagi gambar dan video mesin automatik jual ketam hidup (live crab vending machine)









Baca seterusnya...

Keputusan Pilihanraya Kecil Dun Galas & Parlimen Batu Sapi

Thursday, November 04, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Keputusan Rasmi Pilihanraya Kecil Dun Galas

Barisan Nasional (BN) berjaya merampas kembali kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas dengan majoriti 1,190 undi.

BN yang diwakili Ab Aziz Yusoff memperoleh 5,324 undi sakaligus mengecewakan lawannya daripada PAS, Dr Zulkefli Mohamed yangmemperolehi sebanyak 4,134 undi.

Undi rosak sebanyak 132.

Keputusan itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya DUN Galas,Wan Mustaffa Wan Abdul Hamid kira-kira pukul 8.55 malam Khamis di pusat penjumlahan undi di Dewan Pusat Sivik di sini.


Keputusan Rasmi Pilihanraya Kecil Parlimen Batu Sapi

Barisan Nasional (BN) berjaya mengekalkan kerusi Parlimen Batu Sapi dengan memperoleh 9,773 undi.

Calon BN yang diwakili oleh Datin Linda Tsen Thau Lin berjaya menewaskan dua calon lain.

Calon Parti Keadilan Rakyat, Ansari Abdullah mengekori dengan mendapat 3,414 undi sementara Presiden Parti Maju Sabah (SAPP), Datuk Yong Teck Lee sekadar memperoleh 2,031 undi.

Keputusan rasmi diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada pukul 8.40 malam tadi.






7.09pm Keputusan tidak rasmi: BN mendapat 3,258 undi manakala PAS memperolehi 2,348 undi. Majoriti 910 undi.




Keputusan Pilihanraya Kecil Parlimen Batu Sapi

Keputusan tidak rasmi

6.47pm

Linda Tsen (BN-PBS) - 3,226
Yong Teck Lee (SAPP) - 814
Ansari Abdullah (PKR) - 1,269
Undi rosak votes - 420
Majoriti -1,957

(Jumlah keluar mengundi:15,774)



Selamat mengundi kepada semua pengundi di DUN Galas, Gua Musang dan Parlimen Batu Sapi, Sandakan yang bermula hari ini jam 8 pagi hingga 5 petang.

Pengiraan undi pilihanraya DUN Galas akan bermula sekitar 6 petang. Keputusan penuh pilihanraya DUN Galas bakal diketahui sekitar jam 9 malam.

Kepada pengundi DUN Galas dan Parlimen Batu Sapi, jangan lupa bawa kad pengenalan yer.

Baca seterusnya...

Gambar Matahari Dalam Resolusi Paling Tinggi

Thursday, November 04, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

Klik pada gambar di atas tuk tumbesaran yang sihat. Inilah rupa matahari yang dirakam pada resolusi paling tinggi setakat ini. Gambar matahari ini dirakam oleh Kevin Reardon, saintis angkasa di Osservatorio Astrofisico di Arcetri in Firenze, Italy.

Mr Reardon who captured this image and who is affiliated with the School of Mathematics and Physics at Queen's University Belfast, said of his picture:

‘What is unique about this image is that we have managed to get high-resolution, not the very highest possible at this wavelength, but close, over an extended field of view.’

‘This is just a small piece of the full sun. It gives us an idea of the details of the individual structures, but also how they are then all interconnected or intertwined or woven together.’

He explained this is what lies between the solar photosphere, where sunspots can be seen, and the corona, with its magnetic arches stretching outward.

Kevin added: ‘It's the enigmatic solar chromosphere, the region of the solar atmosphere where the magnetic field starts to dominate, forming long, thin, dense structures.’


sumber : daily mail

Subhanallah....



Baca seterusnya...

11.03.2010

Gajah Meniti Atas Tali? Wow!

Wednesday, November 03, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Percaya atau tidak, gajah dalam gambar di atas sedang meniti atas tali besi. Dan gambar di atas adalah real tanpa edit!

Inilah tarikan terbaru di Thailand untuk menarik pelancong di Safari World, Bangkok.

Difahamkan, gajah ini mengambil masa 6 bulan untuk dilatih supaya boleh berjalan melalui titi tali bsi tersebut.

Lagi gambar






sumber : daily mail

Baca seterusnya...

Kereta Unik Tapi Seram

Wednesday, November 03, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Cantik jugak kereta ni yer. Nampak unik dan rare. hmmm


Waa..kaler biru pun ade..


Grill depan tak tahan tu..

wow! ada 3 biji kesemuanya..

Amacam? anda berminat tuk memilikinya? Tapi sebelum tu mari kita tengok interior dalam kereta ni....




Amacam? masih berminat tuk memilikinya? hehe..

kenyit


Baca seterusnya...

Tom Cruise Panjat Burj Khalifa

Wednesday, November 03, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Nampak tak helikopter sedang berlegar-legar dekat puncak Burj Khalifa? Helikopter tersebut sedang merakamkan aksi lagak ngeri Tom Cruise untuk filem terbaru Mission Impossible IV. Dan aksi lagak ngeri bergayut di luar Burj Khalifa di tingkat 124 itu dilakukan sendiri oleh Tom Cruise. Giler berani!

Lagi gambar...







Mr Mathew, who lives in Dubai, said: ‘My sister Caitlin is visiting from our home town of Norwich. I told her I was going to show her something really special and took her to the tower with my wife and kids.

‘When we got there we saw this pair of legs outside and assumed it must be a very brave window cleaner. Then Caitlin shouted, “That’s Tom Cruise!” I said, “Don’t be ridiculous”, but sure enough, it was. I grabbed my camera and he smiled and laughed.

‘He was cool as a cucumber. Anyone brave enough to film up the Burj Khalifa Tower deserves a Hollywood pay cheque.’ - Daily Mail



Baca seterusnya...

Rekabentuk Produk Yang Menarik & Praktikal

Wednesday, November 03, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:






Baca seterusnya...

11.02.2010

Apabila Orang Seni Dapat Tali Kasut

Tuesday, November 02, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


Jika dilihat sepintas lalu lukisan di atas, ia sama seperti lukisan-lukisan yang lain. Bezanya, lukisan di atas dihasilkan menggunakan cebisan tali kasut yang pelbagai warna!








sumber : daily mail


Baca seterusnya...

Lubang Besar Di Jerman

Tuesday, November 02, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:


Ngeri lah pulak bila tengok gambar runtuhan tanah ni. Cuba bayangkan jika anda bangun pagi dan anda dapati satu lubang besar di hadapan rumah anda. Ngeri! huhu..

Kejadian tanah runtuh ni berlaku kat bandar Schmalkalden di Jerman. Kedalaman dianggarkan 20 meter dan 40 meter lebar. Nasib baik tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Lagi gambar..






sumber : daily mail

Baca seterusnya...

Flamingo Pun Sayangkan Anak

Tuesday, November 02, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

11.01.2010

Video Seorang Wanita Tua Memandu Arah Berlawanan Di Lebuhraya

Monday, November 01, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Di Pennsylvania, seorang pemandu berjaya merakam sebuah kereta yang dipandu dalam kelajuan 50mph di lebuhraya tetapi dalam arah yang berlawanan. Kereta tersebut dipandu oleh seorang wanita tua berumur 84 tahun yang dipercayai sedang menunju ke klinik gigi untuk temujanji dengan doktor gigi.

Tindakan wanita tua itu yang memandu di laluan yang bertentangan itu akhirnya menyebakan 4 kemalangan dan wanita tua itu bernasib baik kerana tidak tercedera.






sumber : daily mail


Baca seterusnya...

Apabila Orang Kreatif Dapat Tulang

Monday, November 01, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:





Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik