9.04.2010

Budak 10 Tahun Kerja Sebagai Mekanik

Saturday, September 04, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Budak 10 tahun dari China ini bernama Wang Junjie. Kerana percapaian akademiknya yang lemah, dia tidak dibenarkan mendaftar diri di sekolahnya.

Akibatnya, dia mengambil keputusan untuk bekerja di bengkel pakciknya tanpa di bayar gaji.

Lagi gambar...








Baca seterusnya...

Rumah Kosong Untuk Disewa

Saturday, September 04, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:


Baca seterusnya...

Jangan Potong Barisan, Contohi Ulat Bulu

Saturday, September 04, 2010 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Pada musim perayaan selalunya jalan raya malah lebuhraya akan sesak dengan kebanjiran kenderaan. Tambah menyesakkan jalan apabila ada pemandu-pemandu yang tidak berdisiplin dan mementingkan diri sendiri dengan memotong barisan. Mungkin pemandu yang bersikap demikian perlu mencontohi dan malu dengan ulat bulu-ulat bulu di dalam gambar di bawah ini. Ulat bulu-ulat bulu ini beratur dengan baik sekali dan tidak ada seekor pun yang tidak berdisiplin dengan memotong barisan.


Sebuah kenderaan berhenti semata-mata untuk memberi barisan ulat bulu itu melintas jalan.






Baca seterusnya...

Sijil Halal Minyak Sapi QBB Pure Ghee Ditarik Balik

Saturday, September 04, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

MOHD. MUSTAFFA menunjukkan logo halal yang masih digunakan pada tin minyak sapi QBB Pure Ghee di Kuala Lumpur kelmarin.


KUALA LUMPUR - Masyarakat Islam dinasihatkan menghentikan penggunaan minyak sapi jenama QBB Pure Ghee (gambar) keluaran syarikat QBI Packaging Sdn. Bhd. ekoran penarikan balik status halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) pada 19 Ogos lalu.

Nasihat itu dibuat Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) selepas pemantauan Jakim mendapati produk tersebut mengandungi elemen-elemen yang meragukan dari segi status halalnya.

Menurut Pegawai Kerja PPIM, Mohd. Mustaffa Hamzah, penarikan balik produk itu di pasaran perlu dilakukan serta-merta bagi mengelak kekeliruan di kalangan pengguna.

"PPIM juga menyeru agar syarikat terbabit menarik semula produk tersebut yang berada di pasaran manakala Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta Jakim pula mesti memantau produk itu dari semasa ke semasa," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

sumber : Kosmo


Adeh! Aku baru jer beli Minyak Sapi QBB Pure Ghee ni minggu lepas. Nak buat nasi tomato. Belum bukak lagi. Agak-agak kalu return kat kedai diorang terima tak? :D



Baca seterusnya...

9.03.2010

Jemputlah Datang Beraya

Friday, September 03, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:


Baca seterusnya...

Kereta Ferrari Langgar Van Kurier

Friday, September 03, 2010 by Mistaken Identity · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:





Baca seterusnya...

Samsung Galaxy Tab vs Ipad

Friday, September 03, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Nampaknya Ipad sudah mempunyai pencabar apabila Samsung mengeluarkan produk seakan Ipad iaitu Samsung Galaxy Tab malah lebih kecil dari Ipad.




lagi gambar-gambar Samsung Galaxy Tab










Baca seterusnya...

Laman Proton Concepts Kena Hack

Friday, September 03, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Sumber dari blog www.faizalr.com melaporkan laman Proton Concept telah digodam (hack). Jika dilihat pada mesej-mesej yang ditulis oleh pengodam tersebut, ia menjurus kepada pengodam dari Indonesia. Sehingga entri ini ditulis, pihak webmaster laman Proton Concept masih tidak mengemaskini kan laman tersebut.




Baca seterusnya...

Pelakon Grey's Anatomy Mempunyai 6 Jari Kaki

Friday, September 03, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Peminat siri Grey's Anatomy tentu minat dengan watak Dr. Meredith Grey yang dilakonkan oleh Ellen Pompeo. Tapi tahukah anda, Ellen Pompeo mempunyai 6 jari kaki pada kedua-dua kakinya.

Kecacatan pada jari kakinya itu dikesan terbongkar selepas dia berjalan dengan memakai selipar di Los Feliz, California, baru-baru ini.

Gambar Ellen Pompeo dengan 6 jari kaki...





Baca seterusnya...

Video Kepala Ikan Bentuk Shrek

Ikan ini yang ditemui di dasar laut Pulau Sado,Jepun mempunyai bentuk kepala yang ganjil. Para penyelam mengelarkan ikan ini ikan Shrek kerana bentuk kepalanya seakan watak siri animasi Shrek.

Saksikan video ikan shrek tersebut...



Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Baca seterusnya...

9.02.2010

Tol Percuma Lebuhraya KL-Karak & LPT

Thursday, September 02, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Berita baik untuk pengguna Lebuhraya Kuala Lumpur Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1. Seperti tahun lepas, tahun ini pihak pengurusan MTD telah berbesar hati untuk memberi pengecualian tol atau dalam bahasa mudahnya tol percuma untuk semua jenis kenderaan.

Tol percuma tersebut bermula dari pukul 9 malam (7 September 2010) hingga pukul 6 pagi (8 September 2010) dan mulai pukul 9 malam (15 September 2010) hingga pukul 6 pagi (16 September 2010).

Tahun lepas aku pernah merebut peluang ini masa balik beraya di Kuala Terengganu. Masa tu tol percuma bermula dari pukul 12 malam. Boleh baca pengalaman aku di sini. Berdasarkan pengalaman, untuk mengelakkan kesesakan terus anda bergerak awal sebelum pukul 9 malam dan tunggu di stesen minyak sebelum tol karak. Nanti bila dah kul 9 malam, terus bergerak menuju ke tol.







Baca seterusnya...

Jambatan Boleh Angkat

Thursday, September 02, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:








Baca seterusnya...

Beca Pun Kena Saman..

Thursday, September 02, 2010 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

Baca seterusnya...

Kasut Raya Yang Jarang Kita Lihat

Thursday, September 02, 2010 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:







Baca seterusnya...

Seorang Wanita India Menyusukan Anak Lembu

Thursday, September 02, 2010 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

RAJASTHAN, India - Seorang wanita di kampung Kilchu, Rajasthan India, Couthi Bai menyusukan seekor anak lembu berusia 46 hari dengan susu badannya sebanyak tiga hingga empat kali sehari, lapor sebuah akhbar semalam.

Di India, lembu disifatkan sebagai haiwan yang suci. Justeru, rakan-rakan sekampung wanita tersebut menyokong hubungan Bai dengan anak lembu tersebut.



"Selepas ibunya mati, saya memegangnya dan memberi susu badan. Saya membesarkannya dengan susu saya. Saya menyusukannya sebanyak tiga atau empat kali sehari sama seperti yang diperlukan oleh seorang bayi. Tuhan pasti gembira jika saya menjaganya," kata Bai.

Namun, ada juga penduduk kampung Kilchu yang tidak mengambil kisah dengan perbuatan Bai.

"Ia merupakan kali pertama perkara sebegini berlaku di kampung kami. Dia akan membawa anak lembu itu ke mana sahaja." kata seorang penduduk kampung.

Kini, anak lembu itu sentiasa mengekori Bai. - Kosmo


Ingat nak paparkan video wanita india itu menyusukan anak lembu, tapi kandungan video tersebut amat tidak sesuai dipaparkan kerana video tersebut tidak disensored.




Baca seterusnya...

9.01.2010

Opsss..Terlebih Suda..

Wednesday, September 01, 2010 by Mistaken Identity · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:


Baca seterusnya...

Video Roger Federer Buat "Hot Dog Shot"

Wednesday, September 01, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Sebelum ini Roger Federer pernah mengejutkan ramai pihak apabila tampil dengan video beliau membuat trickshot dengan memukul bola mengenai tin yang berada di atas kepala. Kini Roger Federer sekali lagi membuat magic dengan memukul bola (bola tenis yer) di celah kelangkangnya atau dipanggil Hot Dog Shot.

Menariknya, aksi hebat itu dilakukan ketika pusingan pertama menentang Brian Dabul di US Open 2010. Dan aksi itu tidak sia-sia apabila Brian Dabul gagal mengambil bola tersebut.

Roger Federer said: 'I've only hit a few of those in my life and to do two on Centre Court in night sessions is amazing.


Saksikan Video Roger Federer Buat "Hot Dog Shot"..






Baca seterusnya...

Budak 2 Tahun Bertentang Mata Dengan Harimau Yang Terlepas

Wednesday, September 01, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Diana Barrett mungkin tidak menyangka lawatannya ke Zoo Jungle Island, Miami bersama anak perempuannya yang berumur 2 tahun berakhir dengan situasi yang cemas dan mendebarkan. Situasi cemas itu bermula apabila seekor harimau bengal seberat 230kg yang diberi nama Mahesh berjaya melepaskan diri dari kurungan dengan melompat keluar dari pagar setinggi 12 kaki.

Diana Barrett ketika itu sedang mencari anaknya dan terpaku apabila melihat anaknya sedang bertentang mata dengan harimau bengal tersebut. Jarak antara anaknya dengan harimau bengal tersebut kira-kira 10 kaki. Menurut Diana, kedua-duanya merenung antara satu sama lain tanpa bergerak. Apabila merasakan harimau tersebut berada dalam keadaan tenang, Diana dengan pantas mengambil anaknya dan membawanya ke tempat selamat.

Harimau bengal itu akhirnya berjaya di tangkap semula.





Video laporan berita MSBC - Toddler comes face to face with escaped Bengal tiger




Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Baca seterusnya...

Dilarang Menjaja

Wednesday, September 01, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:


Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik