6.26.2010

Uruguay vs South Korea Highlights Video (World Cup 2010)

World Cup 2010 Highlights : Uruguay 2 - 1 South Korea

Scorers:
8′ [1 : 0] Luis Suarez
68′ [1 : 1] Lee Chung-Yong
80′ [2 : 1] Luis Suarez

World Cup 2010 Highlights Video : Uruguay 2 - 1 South Korea


8′ [1 : 0] Luis Suarez


68′ [1 : 1] Lee Chung-Yong


80′ [2 : 1] Luis Suarez



kredit : www.1000goals.com


Baca seterusnya...

Tiada Pasu Bunga, Bra & Helmet Polis Pun Boleh Jugak..

Saturday, June 26, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

Jill Thomas decided to grow melon plants in her old bras to send out a serious message about breast cancer.






kredit : dailymail.co.uk


Baca seterusnya...

Jadual Piala Dunia 2010 Pusingan Kedua Waktu Malaysia

Piala Dunia pusingan kumpulan baru sahaj berakhir semalam. Kini Piala Dunia 2010 sudah memasuki pusingan kedua atau pusingan kalah mati. Daripada 32 negara yang berentap, kini hanya 16 negara berjaya ke pusingan kedua atau kalah mati. Mereka akan berentap untuk meneruskan perjuangan. Pasukan yang kalah akan terus pulang, manakala yang menang akan teruskan cabaran ke peringkat suku akhir.

Berikut adalah Jadual Piala Dunia 2010 Pusingan Kedua atau kalah mati.

Berikut adalah Jadual Piala Dunia 2010 Pusingan Kedua atau kalah mati serta tarikh perlawanan, tempat perlawanan dan waktu perlawanan (waktu Malaysia).


26 Jun 2010
Uruguay-South KoreaNelson Mandela Bay Stadium 22:00
27 Jun 2010
USA-GhanaRoyal Bafokeng Stadium 02:30
27 Jun 2010
Germany-EnglandFree State Stadium 22:00
28 Jun 2010
Argentina-MexicoSoccer City 02:30
28 Jun 2010
Holland-SlovakiaDurban 22:00
29 Jun 2010
Brazil-ChileJohannesburg Stadium 02:30
29 Jun 2010
Paraguay-JapanLoftus Versfeld Stadium 22:00
30 Jun 2010
Spain-PortugalGreen Point Stadium 02:30



Baca seterusnya...

Chile vs Spain Highlights Video (World Cup 2010)

World Cup 2010 Highlights : Chile 1 - 2 Spain

Scorers:
24′ [0 : 1] David Villa
37′ [0 : 2] Andres Iniesta
47′ [1 : 2] Rodrigo Millar


World Cup 2010 Highlights Video : Chile 1 - 2 Spain




Kredit video : WC2010SAC


Baca seterusnya...

6.25.2010

Air Kotor Dijual Menggunakan Vending Machine

Friday, June 25, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Percaya atau tidak, Dirty Water atau Air Kotor ada dijual di bandar New York. Pakai vending machine lagik. Anda boleh pilih nak air yang mengandungi malaria, cholera, typhoid dan sebagainya. Percayalah..

Sebenarnya, kempen kreatif dan kelakar ini adalah kempen UNICEF untuk memberi kesedaran kepada kita tentang masalah yang sedang kita hadapi sekarang ini.

Have a look at this creative and humorous UNICEF campaign made to provide clean water to children around the world. You can chose between malaria, cholera, typhoid, etc. on this vending machine. And the point is to raise awareness with people about the problems that are people dealing with.

Casanova, a Hispanic advertising unit of New York-based Interpublic Group of Cos., has donated work on a campaign for Hispanic markets in New York and Miami. “We’re already up to several million dollars worth of donations in media and production,” said Ingrid OtreoSmart, Casanova chief executive. - artsytime.com


Lihat gambar-gambar seterusnya...














Baca seterusnya...

Video, Lirik Lagu Cukup Indah - Alif Satar

Klip Video Lagu Cukup Indah - Alif Satar





Lirik Lagu Cukup Indah - Alif Satar

Tak pernah aku jauh darimu
Meninggalkan cinta kita
Tak pernah aku meluka hatimu
Perasaan dan jiwamu
Segalanya telah ku serah
Hanya engkau terindah

Korus
Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan untuk dicintai
Ku tahu kau mahu ada di hati
Untuk didampingi untuk disayangi

Tiada yang lain selain dirimu
Kekal tinggi di hatiku
Tiada pengganti yang mampu ku cari
Yang secantik diri kamu
Cinta ini untuk dirimu
Rasa ini untukmu

Ulang Korus

Hanya kerna kau yang cukup indah
Untuk dimiliki dan untuk dicintai

Kredit lirik : anizyn.blogspot.com


Baca seterusnya...

New Myvi 2010 ?

Friday, June 25, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Adakah ini model Myvi terbaru untuk tahun 2010? Sama-samalah kita nantikan.


kredit : forum.e-kereta.com




Baca seterusnya...

6.24.2010

Marina Bay Sands, Singapore

Thursday, June 24, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Marina Bay Sands yang terletak di Singapura yang dibangunkan dengan kos £4billion dibuka semalam (23 Jun 2010).

Memang cantik terutamanya infinity swimming pool atau kolam renang infiniti. Kolam tersebut sepanjang 150m iaitu 3 kali lebih panjang dari kolam renang Olimpik.







lagi gambar di www.dailymail.co.uk


Baca seterusnya...

Warga Pakistan Paksa & Rakam Wanita Bogel

Thursday, June 24, 2010 by MR Penyubiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Berita dari Harian Metro ini perlu diambil serius oleh semua orang. Macam-macam hal penjenayah sekarang. Yang buat aku geram ialah jenayah tersebut dilakukan oleh warga asing. Lepas tu suka hati jer suruh mangsa bogel dan ambik gambar. Memang kurang ajar kan.

KUALA LUMPUR: Bukan saja diculik selama lebih empat jam malah seorang pengurus syarikat turut menempuh saat memalukan apabila ditelanjangkan tiga penjenayah sebelum tubuh bogelnya itu dirakam menggunakan kamera dari pelbagai posisi.
Tindakan mengambil gambar bogel mangsa dilakukan suspek bertujuan menjadikan rakaman terbabit sebagai ‘aset’ untuk mengugut mangsa supaya tidak membuat laporan polis selain dijadikan modal memeras mangsa membayar wang dari semasa ke semasa.

Sumber polis berkata, kejadian dikatakan berlaku ketika mangsa berusia 35 tahun memberhentikan keretanya berhampiran Stesen Bas Pekeliling, di sini, kira-kira jam 8.30 malam kelmarin.

“Mangsa yang ketika itu bersendirian dalam kenderaan bagaimanapun terkejut apabila seorang lelaki tidak dikenali dipercayai warga Pakistan tiba-tiba meluru masuk ke dalam keretanya sebelum mengacukan parang.

“Suspek kemudian mengarahkan mangsa supaya mengikut arahan dengan memandu ke arah Klang, Selangor. Mangsa tidak berani melawan berikutan suspek berulang kali mengacukan parang ke tubuhnya,” katanya.

Difahamkan, mangsa kemudian diarah masuk ke sebuah bangunan yang tidak dikenal pasti lokasinya sebelum ‘disambut’ tiga lagi lelaki.

“Suspek mengarahkan mangsa menyerahkan semua barang berharga dimiliki ketika itu antaranya kamera video, lesen memandu, kad pengeluaran wang automatik (ATM), wang tunai RM200, telefon bimbit dan komputer riba.

“Mereka kemudian memaksa mangsa memberikan nombor PIN kad ATM terbabit sebelum salah seorang daripada mereka pergi ke bank untuk mengeluarkan wang mangsa sebanyak RM800,” katanya.

Menurutnya, kumpulan penjenayah terbabit bagaimanapun tidak berpuas hati dengan jumlah wang diperoleh sebelum mengarahkan mangsa menghubungi kenalannya dan memasukkan wang RM1,000 ke akaun bank diberikan.

“Mangsa yang bimbang dicederakan terpaksa akur dengan arahan itu sebelum rakannya bersetuju membantu dengan memasukkan sejumlah wang diminta tidak lama kemudian.

“Suspek kemudian sekali lagi mengeluarkan wang itu. Sebaik mendapat wang itu, mangsa diarah berbogel sebelum gambarnya dirakam,” katanya.

Menurutnya, suspek memberi amaran gambar bogel itu akan disebarkan menerusi Internet sekiranya mangsa membuat laporan polis.

“Suspek kemudian mengarahkan mangsa masuk dan duduk di bahagian belakang keretanya sebelum memandu ke arah Lebuhraya Persekutuan.

“Tiba di satu kawasan, semua suspek turun dari kereta dan meninggal mangsa bersendirian. Mangsa kemudian pulang ke rumah tanpa membuat sebarang laporan polis,” katanya.

Menurutnya, mangsa bagaimanapun terkejut apabila suspek tiba-tiba menghubunginya semula kira-kira jam 10.30 pagi semalam dan mahu wang RM1,000 lagi.

“Suspek meminta mangsa memasukkan wang itu ke dalam satu akaun bank sekiranya tidak mahu gambar bogelnya disebarkan.

“Mangsa yang tertekan dengan tindakan itu selain kerugian RM5,000 akhirnya mengambil keputusan nekad membuat laporan polis di Balai Polis Dang Wangi,” katanya.

kredit : Harian Metro





Baca seterusnya...

Lotus Evora Dilancarkan Di Malaysia

Thursday, June 24, 2010 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,


Lotus Evora (bukan Exora yer) akhirnya dilancarkan secara rasmi semalam. Harga bermula dari RM443,480.00 hingga RM490,210.00. Wow! Murah kan? hehe... Dengar citer kat UK baru GBP49K atau RM245K. hmm..

The base Sport Spec will set you back RM443,480.00 while the Tech Spec and Sport & Tech Spec versions are priced at RM463,650.00 and RM472,110.00 respectively. The top-of-the-line Launch Spec can be yours for RM490,210.00. - Paultan.org













Baca seterusnya...

Disebalik Tersergamnya Bangunan Tinggi

Gambar-gambar berikut membuat aku berfikir banyak kali. Adakah ini gambar real atau telah diedit. Kenapa? Sebab semua pekerja-pekerja dalam gambar tersebut tidak memakai tali pinggang keselamatan atau safety belt! Nun tinggi di puncak awan. Biar betik!






Baca seterusnya...

6.23.2010

Strategi Pasukan Piala Dunia 2010 Terbongkar

Wednesday, June 23, 2010 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Piala Dunia 2010 sudah berada dalam pusingan ke-3. Bermacam strategi permainan yang dipersembahkan. Ada yang menjadi, ada yang tidak. Mari kita lihat strategi permainan beberapa pasukan dalam piala dunia 2010 ini yang sudah terbongkar.








Patutlah referee cam takut² jer bila Mexico main.hehe..

kredit : www.djmick.co.uk


Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik