10.21.2010

Terdapat Serangga Dalam Susu Anlene Gold

Thursday, October 21, 2010 by Mr PenyuBiru ·
Labels:

Nota : Maklumat ini diperolehi dari forward emel. Hanya sekadar mahu berkongsi dengan pembaca sekalian. Kita sebagai pengguna berhak mengetahui. Dan maaf jika maklumat ini tidak benar


Subject: FW: Produk Anlene Gold ada serangga dalam paket

Assalamualaikum / Selamat Sejahtera,

Ini adalah kisah benar yang berlaku kepada diri saya & isteri pada hari Sabtu (25 September 2010). Saya menyuruh isteri saya membeli satu rumusan susu produk Anlene Gold disebuah kedai runcit (lebih kurang jam 12.20tghr) kerana doktor menasihatkan bapa saya untuk minum susu Anlene Gold untuk menguatkan tulang kakinya yang telah di diagnosis perlukan banyak kalsium bagi membantu pemulilhannya

Apabila tiba di Hospital Selayang petang hari yang sama, saya pun membuka rumusan susu yang disebut diatas tadi untuk minuman bapa saya. Begitu terkejutnya saya melihat apabila terdapat beberapa warna hitam & kelabu dalam rumusan susu tersebut. Kerana rasa was-was saya pun mengambil sudu lalu mencedok sedikit demi sedikit rumusan susu tersebut, Hasilnya saya mendapati beberapa serangga yang telah mati ada didalam rumusan susu tersebut.

Oleh kerana tidak berpuas hati dengan situasi diatas, saya terus menelefon no talian khidmat pelanggan di belakang pek rumusan susu itu. Seperti biasa, sistem khidmat pelanggan di Malaysia ini hanya indah khabar dari rupa. Disebabkan saya menelefon pada hari Sabtu, maka sistem khidmat pelanggan telah ditutup dan hanya dibuka pada hari kerja sahaja. Ini lebih membuatkan saya semakin tidak berpuas hati kerana adakah kita akan terus ditipu sebegini oleh peniaga. Saya terpaksa meninggalkan mesej ke dalam sistem tersebut & mengharapkan bahawa mereka akan menelefon saya kembali diwaktu bekerja mereka. Saya merasakan itu tindakan yang belum pasti akan dibuat oleh pihak mereka.
Sila lihat gambar yang telah saya 'attached' kan diatas sebagai bukti dakwaan saya ini. Jika anda prihatin terhadap perkara ini, tolong sebarkan kepada semua rakan-rakan, saudara-mara, ibu-bapa anda untuk mengelakkan perkara ini terjadi kepada anda. Kita perlu gunakan kuasa pengguna kita agar hak-hak kita sentiasa terpelihara. Jangan hanya terpedaya dengan iklan-iklan di televisyen tentang semua produk mereka tetapi sebenarnya mereka menipu kita secara tidak sedar.

Sebagai bukti, berikut adalah makluman tentang paket rumusan susu yang telah isteri saya beli:

Nama Produk: Anlene Gold
Harga Produk: RM23.90
Tarikh Luput: 19/11/2011
Dipek oleh: Fonterra Brands ( Malaysia ) Sdn. Bhd,
Lot 12, Subang Hi-Tech Industrial Park,
Batu Tiga , 40300 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan , Malaysia .
Saya juga ingin maklumkan yang saya tidak ada kepentingan dalam mana-mana pihak lain (pesaing) kepada produk ini. Saya hanyalah pengguna biasa yang terpedaya oleh tipu-daya pihak peniaga. Untuk membuktikan yang saya tidak menipu sesiapa pun, saya letakkan no. telefon saya dibawah & anda boleh mencari saya di wangsa maju seksyen 1.

Sekian, Pengguna yang ditipu...


Lihat gambar bukti terdapat serangga dalam Susu Anlene Gold









1 comments:

10 said...
Thursday, 21 October, 2010

bukan anlene ja... susu dutch lady yg org dewasa minum tu pun ada... saya pernah jumpa lipas dlm pek susu tu...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik