5.13.2010

Penjara Halden Paling Mewah Di Dunia

Thursday, May 13, 2010 by MR Penyubiru ·
Labels:


Penjara Halden di Norway yang dilengkapi bilik air dan tingkap tanpa jeriji besi dianggap paling mewah di dunia kerana
  1. Pembinaan penjara bernilai AS$ 22.2 juta (RM71.1 juta) itu mengambil masa 10 tahun untuk dibina dan digambarkan sebagai penjara paling berperikemanusiaan di dunia untuk 252 penghuninya.
  2. Mempunyai lukisan bernilai AS$1.4 juta (RM4.4 juta)
  3. Setiap penghuni disediakan sebuah bilik persendirian lengkap dengan peti sejuk mini, televisyen skrin rata

Arkitek penjara itu, Hans Henrik Hoilund mengakui penjara itu turut dihuni oleh banduan yang paling berbahaya di Norway.

Gabenor penjara itu, Are Hoidal berkata, penjara seluas 30.35 hektar itu dibuka pada bulan lalu dan tidak ada banduan yang telah melarikan diri setakat ini.

sumber berita : kosmo online

Wah! kalu macam ni punya penjara, ramailah nak lakukan jenayah supaya dapat disumbat dalam penjara tersebut. Ye lah, hidup kat dalam penjara lagi mewah dari hidup di luar penjara. memang patutlah ada banduan yang tak larikan diri. Silap-silap dah tamat hukuman pun, diorang tak mau keluar. :D

Lagi gambar Penjara Halden...






sumber gambar : momento24.com


3 comments:

Kie-yu said...
Thursday, 13 May, 2010

wah! bahagia hidupbanduan mcm ni.
kat uma belum tentu ada~

shafiq said...
Thursday, 13 May, 2010

ade buat entry pasal penjara ni dulu..huhu..


My latest entry : Fakta Tentang Sperma !

miss hav0c said...
Thursday, 13 May, 2010

pergh ni yg nak masuk penjara ni

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik