4.17.2010

Melaka Wonderland Theme Park & Resort

Saturday, April 17, 2010 by Mr PenyuBiru ·
Labels:


Aku terima emel tentang Melaka Wonderland Theme Park & Resort. Mulanya aku ingat tipu jer, lepas tu aku buat searching kat google dan jumpa beberapa maklumat tentang Melaka Wonderland Theme Park & Resort ni.

Melaka Wonderland, one of Malaysia largest family water parks, is located just 15 minutes from the Ayer Keroh Exit TOL. It just takes one and a half hours South of Kuala Lumpur and a two hours drive from Singapore is rich in history, culture. - Melaka Wonderland FanPage


Sebab di Melaka pun lepas ini dah ada taman tema air sendiri (Wonderland Theme Park Melaka). Tempat memang strategik iaitu di laluan keluar masuk Melaka.

Yang pastinya orang-orang Taman Tasik Utama, Ayer Keroh Melaka paling beruntung. Sebab? Sebabnya…alahai dekat sangat. Jalan kaki pun boleh. Dah sampai sana pun dah berpeluh-peluh kan? Keringkan badan sekejap, kemudian boleh terus mandi-manda di Wonderland Theme Park Melaka.

  • Wonderland Theme Park Melaka yang bernilai RM32 juta terletak Taman Botanikal Garden telah dibiayai pihak swasta
  • Boleh menampung 4,000 orang pada satu-satu masa.
  • Taman tema air Melaka ini dikatakan mempunyai 28 permainan. Banyak bukan?
  • Harga tiket? Tunggu…nanti saya akan update!!

Wonderland Theme Park Melaka yang terletak di Taman Botanikal Garden ini berkeluasan 23 ekar dijangka akan dilengkapi pelbagai permainan air seperti ‘tornado’, wave pool, lazy cum crazy river dan sebagainya. Taman Tema Air Melaka ini akan mula beroperasi pada 15 April 2010 ini. Nantikan orang Melaka!! - MelakaDaily.com


Wah! macam menarik jer ni. Katanya beroperasi 15 April 20101, tapi macam takde apa² berita pun. hmm..maybe diorang postpone kut.

Tak sabar nak bawak famili pi di sana. :D











3 comments:

nutmeg said...
Friday, 28 May, 2010

See and rediscover historic Melaka like you’ve never seen it before.

Melaka from the Top – a book published by Nutmeg Publishing is a first of its kind publication in Malaysia.

See: http://www.nutmegpublishing.com/MftT.html

akisma said...
Sunday, 20 June, 2010

Kawanku berpesan jangan gie ke Melaka Wonderland, Tak Best !!, Tapi aku sangkal dakwaan itu. Rupa2nya betul, Harap aje harga tiket mahal.. mengesal aku inilah pertama dan terakhir aku kesana.
Waterworld 1000x lebih baik...ramai yg sependapat dengan aku punye komen!!!

akisma said...
Sunday, 20 June, 2010

Kawanku berpesan jangan gie ke Melaka Wonderland, Tak Best !!, Tapi aku sangkal dakwaan itu. Rupa2nya betul, Harap aje harga tiket mahal.. mengesal aku inilah pertama dan terakhir aku kesana.
Waterworld 1000x lebih baik...ramai yg sependapat dengan aku punye komen!!!

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik