10.31.2009

Toyota Alpahrd 2009 (Wald Edition)

Saturday, October 31, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:








Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.





Baca seterusnya...

(Video) Adi Putra Dalam AC Sempoi

Saturday, October 31, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Sudah lama tak dengar citer pasal Adi Putra. Baru² ni Adi Putra menjadi tetamu undangan dalam siri AC Sempoi di Astro Ria. Berikut adalah video dari youtube sedutan rancangan tersebut.











Sajak Adi Putra
Akulah Adi Putra
Melayu tdk penah lupa

duduk tahun satu rasanya tersiksa
tiada siapa peduli
tetapi aku bisa bedakan
ilmu Allah bagi dan ilmu diajar guru bermula dengan
‘A’, ‘B’, C ,’one’, ‘two’, ‘three’, ‘alif’, ‘ba’, ‘ta’

di mana trillion di manakah billion,
di mana tahfiz Al Quran
di mana doa2 para nabi para wali
untuk apa aku disini

aku berfikir rasional
aku berfikir international
pandai aku bijak aku comel aku
hanya untuk ditonton diuji dan dipuji
aku malu
alangkah ruginya mereka
untuk apa semua ini
di mana mata hati mereka?

pujian biar bertempat
marah bila bersopan
kurang ajar biarlah berbudi bahasa

tersirat mereka tak nampak
tersurat sahaja mereka lihat
di mana silapnya

Rasulullah memimpin ummah
hebatnya baginda
pimpinlah aku
doakanlah aku

aku punya cita-cita
aku punya idola
barangkali aku kecil mereka
hanya ketawa

Allah maha perkasa
tahfiz Al Quran itu hebat
Hafaz Yaasin itu penerang hati
matematik itu tunjang ilmu

ayuh bangsaku bangunlah
kita bertemankan islam
kita penuhkan ilmu didada
kita jadikan melayu hebat di persada dunia
bersamaku adi putra
akulah modal insan
anak melayu jati
wawasan 2020

takkan melayu hilang di dunia
pantang melayu menderhaka pada sultannya
pemuda harapan bangsa
pemudi tiang negara

mengapa bersembunyi diri di sebalik ibu pertiwi
sejengkalpun tanahairku dijajah
biar putih tulang jangan putih mata..



Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.




Baca seterusnya...

(Video) Mesin Pengganti Makcik Kantin

Saturday, October 31, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:



Baca seterusnya...

10.30.2009

(Video) "Hot" Wedding

Friday, October 30, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

Made in China

Friday, October 30, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:








Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.





Baca seterusnya...

Meniru Semasa Periksa

Friday, October 30, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Suatu hari ayah Naim dipanggil guru besar sekolah kerana Naim didapati selalu meniru di dalam ujian.setiap kali ujian,Naim didakwa selalu duduk disebelah Azim.

ayah:saya tak percaya anak saya menru setiap kali ujian!

cikgu:betul encik.kami bukan tuduh begitu sahaja.

ayah:ape buktinya?

cikgu:nah,ini buktinya kalo encik tak percaya tengoklah sendiri.

ayah Naim melihat kertas jawapan Naim dan Azim.soalan pertama:siapakah bapa kemerdekaan Malaysia?Niam dan Azim memberikan jawapan yang sama iaitu Tunku Abdul Rahman Putra.

ayah:memanglah jawapan mereka sama.macam mana cikgu kata anak saya meniru?

cikgu:sabr encik.cuba encik lihatsoalan kedua.

ayah Niam melihat soalan kedua ada tahun berapakh negara kita mencapai kemerdekaan? sekali lagi Naim dan Azim memberikan jawapan yang sama:31 ogos 1957.Ayah Niam sekali lagi marah,tetapi ditenteramkan untuk membaca soalan ketiga:siapakah yang duduk disebelah Tunku Abdul Rahman di stadium merdeka?

azim menulis:maaf, saya tak tahu

Naim menulis:kalu kau tak tahu aku lagi tak tahu!!



-suatu hari ayah Naim dipanggil guru besar sekolah kerana Naim didapati selalu meniru di dalam ujian.setiap kali ujian,Naim didakwa selalu duduk disebelah Azim.

ayah:saya tak percaya anak saya menru setiap kali ujian!

cikgu:betul encik.kami bukan tuduh begitu sahaja.

ayah:ape buktinya?

cikgu:nah,ini buktinya kalo encik tak percaya tengoklah sendiri.

ayah Naim melihat kertas jawapan Naim dan Azim.soalan pertama:siapakah bapa kemerdekaan Malaysia?Niam dan Azim memberikan jawapan yang sama iaitu Tunku Abdul Rahman Putra.


ayah:memanglah jawapan mereka sama.macam mana cikgu kata anak saya meniru?

cikgu:sabr encik.cuba encik lihatsoalan kedua.

ayah Niam melihat soalan kedua ada tahun berapakh negara kita mencapai kemerdekaan? sekali lagi Naim dan Azim memberikan jawapan yang sama:31 ogos 1957.Ayah Niam sekali lagi marah,tetapi ditenteramkan untuk membaca soalan ketiga:siapakah yang duduk disebelah Tunku Abdul Rahman di sta! dium merdeka?

azim menulis:maaf, saya tak tahu

Naim menulis:kalu kau tak tahu aku lagi tak tahu!!


-





Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.





Baca seterusnya...

High taste CAR ..

Friday, October 30, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:








Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.





Baca seterusnya...

Apakata Manusia, Malaikat dan Syaitan

Friday, October 30, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Apakata Manusia, Malaikat dan Syaitan.

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... ..
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .....

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .....
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ...

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....

Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :
1. Anda - Patut ke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2

Baca seterusnya...

10.29.2009

(Video) Harap Wakenabe Tak Tiru Idea Ni

Thursday, October 29, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

Gambar Yang Jarang Kita Lihat

Thursday, October 29, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:










Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.





Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik