6.20.2009

Nok Ujang!!

Saturday, June 20, 2009 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Abu nih org Trengganu, manakala Amer ni org Kedah. Tinggal satu bilik..katil double decker.. Amer kat atas.. Abu kat bawah. Amer ni suker baca majalah dan komik.. si Abu lak suka pinjam.. belinya tidak. So, Amer ader sedikit bengang ler kat Abu ni. Kekadang.. majalah yg baru beli dan tak sempat nak baca lagi pun Abu dah kebas baca dulu.. bila kasi balik dah lasam dah.. tension Amer.

One day, Amer balik dari outing dan beli majalah UJANG. Siap cover tak kasi Abu ni nampak. Lepas basuh baju, kemas sedikit sebanyak dan siapkan homework.. dia pun nak rilek ler kat atas katil. Majalah UJANG bawah tilam pun dia bawa keluar. Elok jer dia baring.. baru buka mukasurat pertama.. Abu kat bawah dia bersuara.. " Amer.. nok ujang.." "Nanti la jap.. aku baru jer nak baca.." jawab lembut jer Amer. "Ameer.. nok ujang tu" Abu tak putus asa. " Nanti la dulu.. bagi la aku baca dulu.. nanti abih aku bagi kat hang


laa!" panas sikit Amer. "Amer ! Nok ujang !! " Suara Abu sedikit keras. "Hang ni dah melampau.. kalau nak beli sendiri la.. apa.. hang ingat aku beli UJANG ni dengan duit bapak hang ka??" Amer dah naik angin.. siap turun dari jer katil dia dah. "Laaa.. aku kata tu.. haghi nok ujang tu.. mung basuh kaing.. kekgi basoh.." kecut Abu jawab..

Drummmmmm.. hujan pun turun dgn lebat.. Baju Amer kat ampaian pun basah kembali. wakakakakkakakak






Baca seterusnya...

Ant Sauce, Delicious!

Saturday, June 20, 2009 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Fried insects are considered delicacies in many cultures, but ant sauce? That’s something new.

During the April-June season, thousands of Colombian farmers collect giant ants, named ulonas, cook them and sell them as a traditional exotic dish. The ants are roasted in big bowls, bagged and shipped to stores around the country.

Some people eat the roasted ants, known as Culonas, as snacks, while others use them to make a special sauce that goes great with potato chips. To me, this looks almost as “tasty” as the Chinese fried insects menu.

Photos by Xianhua/Reuters













Baca seterusnya...

Lawak Hari Ini

Saturday, June 20, 2009 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
PUKUL BERAPA BUKA?
Pada suatu tengah malam telepon di rumah seorang pustakawan berdering.
"Pukul berapa perpustakaan akan di buka?" seorang pemuda di hujung talian bertanya.
"Jam 9 pagi encik, apa hal yang penting sangat encik menelifon saya tengah malam buta nie?" tanya pustakawan tadi.
"Tak boleh buka awal lagi ke?" pemuda itu bertanya lagi dengan nada kecewa.
"TIDAK, tidak akan dibuka sebelum pukul 9!" si pustakawan menjawab dengan nada yang tinggi.
"Penting sangat ke sampai encik tidak boleh tunggu sampai pukul 9 pagi untuk masuk?".
"Siapa kata saya mau masuk?" kata pemuda itu kesal,
"SAYA MAU KELUAR!"

MANGGA
Pada suatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.
Pembeli: "Bang, berapa harga mangga sekilo?"
Peniaga: "RM7!"

Pembeli: "Amboi, mahal sangat... RM5 sudah la!"
Peniaga: "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu!"
Pembeli: "Kalau tak manis, macam mana bang?"
Peniaga: "Kalau tak manis, tak payah bayar!"
Pembeli: "Kalau macam tu, beri saya yang tak manis 10 kilo!"

SIAPA BANGANG
Seorang lelaki telefon hospital untuk memberitahu yang isterinya nak bersalin. Dan jururawat hospital menjawab telefon lelaki tersebut.
Lelaki: "Hello... tolong saya sebab isteri saya nak bersalin!"
Jururawat: "Sila bertenang... ini anaknya yang pertama ke?"
Lelaki: "Apa la punya bangang... ni laki dia la!"
Jururawat: "Pulak... "


RAHSIA MENANGKAP IKAN
Adaseorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut... so crew TV9 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.
Crew TV9 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"
Nelayan : "Oh, pakcik guna firasat. Pakcik tengok cara isteri pakciktidur bila pakcik bangun pagi.
Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan."
CrewTV9 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"
Nelayan : "Itu tandanya rezeki depan mata, pakcik tak turun ke laut pagi tu... "
CrewTV9 : "O, ye ke... "


MALUNYA
Seorang wanita muda telah terberanak di dalam sebuah lif.. Dier pun malu macam nak giler dan tak mahu kuar dari lif itu. Pihak pengurusan bangunan pun memanggil polis, bomba dan pakar ilmu jiwa untuk pujukdier keluar.
Pakar ilmu jiwa tu pun cakap ler, "Cik... keluar lah... aper nak dimalukan... perkara biase jer nih."
Wanita muda yang terberanak itu pun menjawab, "Tak mau, tak mau, saya malu."
pakar ilmu jiwa itu menambah, "Alah cik... tahun lepas saya ader 1kes lagi teruk... pompuan tu beranak dalam longkang!!"
Mendengarkan kata-kata pakar ilmu jiwa tu jer, wanita muda tu terus meraung bagai nak giler lalu berkata, "Yang tu pun saya gak,uhwaaa.. .. !!!"
Pakar ilmu jiwa itu tak tahu nak cakap aper.







Baca seterusnya...

Confusing Pictures in a Picture

Saturday, June 20, 2009 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:












Baca seterusnya...

The camera never lies....

Saturday, June 20, 2009 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:












Baca seterusnya...

6.19.2009

Cara selamat sembunyikan password

Friday, June 19, 2009 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:











Baca seterusnya...

Kelambu Pak Pandir

Friday, June 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Nak dijadikan cerita, pada zaman dahulu, ada seorang lelaki bernama Pak Pandir yang tinggal dihulu sungai di sebuah kampung. Nak dijadikan kisah lagi, tinggallah seorang polis berjiran dengannya. pada petang yang hening itu, berjalanlah Pak Pandir ke kedai untuk membeli kelambu kerana rumahnya terlalu banyak nyamuk. Sekembalinya dari kedai, dipasangnyalah kelambu itu pada katil bagi melindungi dirinya dari nyamuk.


Pada malam itu, datanglah polis si jiran tersebut ke rumah Pak Pandir untuk berborak-borak. Dicari-carinya Pak Pandir tetapi tidak berjumpa. Akhirnya keluarlah Pak Pandir dari bawah katil. Terkejut si polis kerana Pak Pandir tidur kat bawah katil sedangkan di katilnya ada kelambu. Bertanyalah si polis,

Polis: Awatnya tidoq bawah katil?
Pak Pandir: Saja….nak tipu nyamuk





Baca seterusnya...

Little MAGIC Fun With Google....

Friday, June 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 6 comments Baca seterusnya!
Labels:
Try this …

It's really cool...

1. Go to Google

2. Click images

3. Type 'penyubiru' or any other word.




4. You will get a page which is having full of images

5. Then delete the URL from the address bar and paste the
below script:

javascript:R= 0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI= document.images; DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i<DIL; i++){DIS=DI[ i ].style; DIS.position= 'absolute' ; DIS.left=Math. sin(R*x1+ i*x2+x3)* x4+x5; DIS.top=Math. cos(R*y1+ i*y2+y3)* y4+y5}R++ }setInterval( 'A()',5); void(0)


6. See the magic of programming

Baca seterusnya...

Not only ladies must know, guys also...for Your Own safety...

Friday, June 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


Hold your car key / whatever keys with the hard key pointed out from your finger.





When a suspecious person following you to the car .. and you do not know what to do...just pretend you gonna take the car key out to drive out, hold the key like the picture shown in above..


When the stranger start his action to snatch your bag....


You just swing you arm with the key on his face..... then RUN!!!!! Don't be scared to hurt him hard, if he does not hurt, you will!






Baca seterusnya...

6.18.2009

Some Scenes which Cannot be Seen Commonly (3)

Thursday, June 18, 2009 by MR Penyubiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:










Baca seterusnya...

Some Scenes which Cannot be Seen Commonly (2)

Thursday, June 18, 2009 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:












Baca seterusnya...

Some Scenes which Cannot be Seen Commonly (1)

Thursday, June 18, 2009 by MR Penyubiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:












Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik