6.13.2009

Lagi Punca Stadium Terengganu Runtuh

Saturday, June 13, 2009 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Semua orang tau pasal keruntuhan bumbung stadium Sultan Mizan di Gong Badak, Terengganu tu. Kemudian tersebar emel tentang punca² kerutuhan tersebut. Salah satunya pasal raksasa dah "fire" stadium tersebut. Tu pun aku dah publish dah sebelum ni.

Kali ni aku dapat lagi satu emel yang menunjukkan punca sebenar keruntuhan tersebut. Entah betul entah tidak sebab kes ni masih dalam siasatan lagi..





kalu mung dok pahang, mung mintok budak ganu translate aaa.. ihikhik





Baca seterusnya...

Electric Shock On Train

Saturday, June 13, 2009 by Mistaken Identity · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:








Baca seterusnya...

Macam - Macam

Saturday, June 13, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:












Baca seterusnya...

Funny Toilet Sign









Baca seterusnya...

Bra Sape Nie??

Saturday, June 13, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:







Baca seterusnya...

Rahsia huruf pertama nama anda

Saturday, June 13, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.

A
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.

B
Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.

C
Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.

D
Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.

E
Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.

F
Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.

G
Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.

H
Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.



I
Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.

J
Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.

K
Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.

L
Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.

M
Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.

N
Baik hati dan rapi dalam berpakaian.. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri

O
Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.

P
Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kreatif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain.. Agak pendendam dan boros.

Q
Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.

R
Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.

S
Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi.. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.

T
Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.

U
Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.

V
Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai menyesuaikan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

W
Ramah dan mudah simpati. Sikapnya amat menawan. Punya toleransi yang tinggi dan ringan tangan. Keras kepala dan sukar diatur, tetapi hatinya boleh dilembutkan dengan kesabaran dan kelembutan.

X
Budi pekertinya halus. Suka melakukan pekerjaan sosial. Mudah tersinggung dan tidak akan berbaik dengan mereka yang menyinggungnya.

Y
Pendiam dan tidak suka menonjolkan diri. Ramai menganggapnya sombong walaupun sebenarnya mereka adalah sahabat yang baik. Tidak berani mengemukakan pendapat.

Z
Pandai berjenaka dan menyesuaikan diri dalam pergaulan. Suka disapa terlebih dulu dan gemar menonjolkan diri.







Baca seterusnya...

6.12.2009

Watch closely

Friday, June 12, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


CAN YOU SEE 10 FACES IN THE TREE ?









CAN YOU SEE THE BABY?









CAN YOU SEE THE KISSING COUPLE?




CAN YOU SEE THE THREE WOMEN?



Baca seterusnya...

Kalimah Allah di langit Kashmir

Friday, June 12, 2009 by Mr PenyuBiru · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:








Baca seterusnya...

Kisah sorang anak penoreh getah

Friday, June 12, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Ada seorang anak penoreh getah yang agak cerdik dari kampung yang jauh terpencil di luar bandar. Beliau telah di berikan borang oleh Guru Besar untuk diisi bagi memasuki sekolah berasrama penuh. So, budak ni pun meminta bantuan bapanya untuk mengisi borang tersebut.
anak: nama yah!
bapa: ah! engkau tarok lah nama engkau kat situ
anak: tarikh lahir
bapa: tulih apa yang ada kat surat beranak tu
anak: bangsa!
bapa: itu pun tak tau... tulis melayu
anak: alamat
bapa: engkau tulih alamat rumah ni dah!
anak: sex
bapa: ( dengan nada marah ) ini yang aku tak suka ni...Sex Sex apa ini
mencarut....ini pun nak tanya!!!!!!!
bapa: tanya yang lain!
anak: sekolah.... bla bla bla bla...




Budak ni tak dapat tidur lena malam itu, sebab satu soalan dalam borang tu masih belum berjawab, hancurlah harapan untuk masuk ke sekolah berasrama penuh... Pastinya nanti dimarahi oleh Guru Besar... So, pagi-pagi lagi dia sudah bangun dengan harapan dapat bertanya ayahnya sebelum berangkat ke sekolah. Semasa ayah nya hendak bersiap-siap pergi menoreh getah, anak ini berjumpa lagi ayah nya..
anak: ayah! tolong lah beri jawapan 1 soalan lagi tu...saya tak mahu
jadi penoreh... saya mahu jadi enginior... kata Guru Besar kalau borang tak lengkap tak boleh masuk ke sekolah asrama tu..
bapa: (dalam hati..kesian anak aku ni, bercita-cita tinggi rupanya) baiklah nak,
tapi engkau janji jangan beri tahu omak engkau tuh, tulih kat situ sex 2 kali sehari 5 hari seminggu.

Baca seterusnya...

Buang Sampah = Kurang Ajar

Friday, June 12, 2009 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:







Baca seterusnya...

Come To Work Happy

Friday, June 12, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

6.11.2009

Mawi Jual Minyak Urut Pulak Ke??

Thursday, June 11, 2009 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

kredit : syokkahwin.com






Baca seterusnya...

Cerek yg merebakkan virus A H1N1 @ selsema BABI

Thursday, June 11, 2009 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Menurut media massa, virus H1N1 berasal dari Babi dan merebak melalui udara. Tapi, ada satu lagi medium yang menyebabkan merebaknya wabak tersebut yang orang tidak ambik kisah.

Medium tersebut adalah cerek seperti gambar di bawah ini


gelakguling




Baca seterusnya...

Lawak berhubung isu terkini

Thursday, June 11, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:






Baca seterusnya...

Lirik Lagu Radio Imran Ajmain feat Diana Daniele & Nabil

Thursday, June 11, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,


Lirik Lagu Radio
Lirik/Lagu: Imran Ajmain / Adeep Nahar / Othman Mohd / S.Amin Shahab
Susunan: Khairafik Khairudin @ Rafikoncept

Mari mari ke mari
Dengar ceritaku ini
Siulan suara yang ke udara
Kisah seorang musafir
Ingin namanya terukir
Ada ramai yang tergila gila setengah mati
Tapi masih ada yang cemburu buta
Bermerah mata dengan singa tiada gunanya

Chorus
Hanya di radio
Ku rasa perhubungan cinta
Beginilah rasa mesra nya
Walau tiada paras dan rupa
Mungkin tiada siapa tahu
Apa sebenarnya berlaku
Selalu berdepan dengan penipu
Depan manis, semanis madu
Siap berkata “I Love You”
Bila tak setuju, musuh dibuatku
Biarlah media kata ku tak sedia
Kau belum tahu rencanaku menjajah dunia

Chorus
Walau aku seorang raja
Tapi hanya di nama
Takhtaku hanya penghias rupa, tak dihargai
Cahayaku bak tujuh tuju
Ditegur berkecai aku
Ditakung semula air peluhku
Biarkan melodi suara sumbangku lari
Diriku masih elok, tak diobses nafsu nafsi


kredit : budiey.com











Baca seterusnya...

Styles.....Choice is urs..

Thursday, June 11, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Style No. 01


Style No. 02
.
.
.
.










Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik