5.09.2009

ST12 - Puspa (Putuskan Saja Pacarmu)

Saturday, May 09, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,


Video Klip


Lirik Lagu Puspa (Putuskan Saja Pacarmu)

kau gadisku yang manis
coba dekat aku disini
di sini ada aku yang cinta padamu

kau gadisku yang cantik
coba lihat aku disini
di sini ada aku yang sayang padamu

* walau ku tahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun aku tunggu sampai kau mau

reff:
woo woo jangan jangan kau menolak cintaku
jangan jangan kau ragukan hatiku
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu

woo woo jangan jangan kau tak terima cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang I LOVE U padaku

repeat *
repeat reff [2x]



-

Baca seterusnya...

Underground Office

Saturday, May 09, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:









Baca seterusnya...

Kurang Ajar !!

Saturday, May 09, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:
Dalam suatu perbicaraan di Mahkamah.. Hakim meminta pesalah berdiri untuk diperdengarkan tuduhan.
"Saudara didakwa membunuh seorang guru dengan menggunakan gergaji" kata hakim.
Dari belakang terdengar seseorang berteriak… "Kurang ajar!!!"
"Bawa bertenang. Ini Mahkahmah!" bentak hakim.
Hakim kemudian membacakan lagi tuduhan…
"Saudara juga didakwa melakukan pembunuhan terhadap seorang penjual akhbar dengan menggunakan pisau..!"
"Celaka!!!" teriak pengunjung tadi.
"Tenang, Bawa tenang!" teriak hakim dengan keras.
"Dan.. saudara juga dituduh melakukan pembunuhan terhadap seorang posmen dengan menggunakanparang..!" kata hakim.
"Keparat!!!" teriak pengunjung tadi tanpa boleh ditahan.
Dengan geram Hakim berkata,

"Jika anda tidak boleh berikan alasan kenapa anda berperangai seperti ini.. saya akan perintahkan anda di masukkan ke Hospital Bahagia atas kesalahan menghina mahkahmah!"




"Maaf.. Yang Arif…" pengunjung tadi berkata…

"Saya adalah jiran pesalah… sebenarnya setiap kali saya ingin meminjam gergaji, Pisau dan parang… dia selalu cakap… tidak ada!"

Baca seterusnya...

Selamat Hari Ibu

Saturday, May 09, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Besok Adalah hari Ibu. Sama-samalah kita renungkan renungan di bawah..

Orang kata aku lahir dari perut mak..

(bukan org kata...memang betul)

Bila dahaga, yang susukan aku.....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
Mak
Bila bangun tidur, aku cari....
mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....
mak
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak
Aku selalu teringatkan ....
mak
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak
Bila takut, aku selalu panggil...
"mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.....
mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak
Yang selalu berleter kat aku...
mak
Yang selalu puji aku....
mak
Yang selalu nasihat aku....
mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak


Aku ada pasangan hidup sendiri....


Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....
mak


Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak


Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....
emakku


Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak


Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"


Selalu.. aku ingat pasanganku

Selalu.. mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon
mak


Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
emak


Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........


Tapi kalau mak sudah tiada..........

MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....

berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....

berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......

berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.



Baca seterusnya...

5.08.2009

Woman as Explained by Engineers !!!

Friday, May 08, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:








Baca seterusnya...

Kilang Goji Diserbu

Friday, May 08, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


14 April, 2009

Sg Chua
Kajang ,
Selangor



Pernahkah anda mendengar perkataan Goji?


Walaupun bunyinya asing, tetapi ramai rakyat malaysia telah meminumnya.

Semuanya atas dasar, makanan kesihatan.



Tetapi, tengahari tadi, segala-galanya terbongkar, apabila kilang
memprosesnya, di Sg Chua Kajang diserbu.

Turut diserbu, syarikat pengedarnya di Jalan Kuchai Lama, dan berpuluh
ribu paket Goji, siap untuk diagihkan kepada pengedar jualan
langsungnya, dirampas.

------------------------------------------------------
Kebenaran itu biasanya amat berat untuk diterima atau ditelan
lebih-lebih lagi setelah kepercayaan diletakkan akan sesuatu
perkara/hal.



Inilah yang berlaku ketika saya menerima maklumat mengenai serbuan ini.

Goji?





Kira-kira 6 bulan lalu, saya pernah dipaksa untuk membeli produk yang
didakwa produk kesihatan ini oleh seorang rakan.


Terbang RM15 untuk tiga paket semata-mata untuk ambik hati.

Dan sehingga sekarang, ketiga-tiga paket itu masih ada dalam simpanan
saya tanpa langsung ada keinginan dari saya untuk mencuba..


Sebenarnya, saya akan merasa amat bersalah jika perkara ini tidak saya
dedahkan di sini, dan sia-sialah peranan yang telah diamanahkan kepada
saya selama ini.


Saya telah mengkuti kira-kira 30 serbuan Bahagian Farmasi Kementerian
kesihatan sejak 5 tahun lalu.

Macam-macam penemuan yang tidak dijangka, memeranjatkan, malah tidak
terfikir oleh akal fikiran ini.

Dan berani saya katakan, kes sebelum ini, semuanya bermotifkan
keuntungan atas angin dan tamak serta penipuan yang amat terancang serta
sistematik.


Saya adalah wartawan yang sama sekali tidak akan memutar bel itkan apa
jua situasi dan berpandukan fakta dan apa yang berlaku.


Bagi yang tidak memahami tugas pihak lain, ingin saya anda mengetahui,
sesuatu serbuan hanya akan dilakukan setelah mendapat bukti yang
mencukupi supaya sebarang cabaran di mahkamah akan dapat ditepis dan
dikemukakan bukti jelas, nyata dan terang.


Kementerian Kesihatan akan melakukan beberapa siri ujikaji di makmal.


Bukan sekali dan bukan satu dua sampel, tetapi banyak kali dan
membabitkan banyak sampel dan setelah terbukti, ianya melakukan
kesalahan, maka tindakan akan dilakukan iaitu serbuan.


Dalam kes ini, hasil ujikaji makmal mendapati, 'Goji' yang diproses,
mengandungi 'sildenafil' , bahan utama dalam proses membuat ubat penguat
tenaga batin, Viagra.


Saya boleh memilih untuk tidak pergi dalam serbuan ini dan mendiamkan
diri, kerana saya mer upakan satu-satunya wartawan membuat liputan
serbuan ini.

Dan serbuan akan hanya tinggal serbuan tanpa pendedahan kerana anggota
penguatkuasa bukan wartawan dan mereka menjalankan tugas yang
diamanahkan.

Serbuan dilakukan serentak di beberapa lokasi seluruh negara membabitkan
pengilang, pengedar barangan ini.


Dan memang benar, kilang membuat, memproses dan membungkus Goji ini
terletak di Sg Chua Kajang di mana tiada siapa mengetahui, ia mempunyai
dua buah kilang - berlesen dan haram.

Ia terletak di dalam bangunan di antara deretan bengkel kereta, barangan
hardware, welding dan macam-macam yang tiada kaitan dengan produk
makanan.

Semuanya tertutup dari luar tanpa ada sebarang papantanda.

Serbuan dilakukan Bahagian Penguatkuasa Farmasi Kementerian Kesihatan
diketuai Timbalan Pengarahnya, Hj Wan Hamid Wan Ibrahim bersama 25 pegawai dan anggota.

Dua buah kilang diserbu, dan kedua-duanya mempunyai kaitan dan
mengeluarkan produk Goji yang sama, label yang sama, kandungan yang sama
dan untuk syarikat yang sama.

Yang membezakannya, sebuah adalah kilang berlesen, manakala sebuah lagi
yang hanya terletak di blok belakang kilang berlesen, adalah kilang
haram , tidak berlesen.

Ketika serbuan, dua lelaki dipercayai warga India yang berada di dalam
'makmal' sedang sibuk membuat campuran adunan untuk Goji tersebut.


Lagak umpama saintis, kedua-duanya kemudian melarikan diri menyedari
tempat mereka diserbu.

Apa yang dapat ditemui di dalam kilang utama, hanyalah beberapa pekerja
wanita warga Indonesia yang nampaknya langsung tidak menghiraukan
kehadiran anggota penguatkuasa, malah dengan selamba menjawab, paspot
ada pada 'bos'.

Hasil pemeriksaan di kila ng utama, ditemui berpuluh ribu bungkusan
(sachet) Goji yang telah dibubuh ke dalam kotak siap untuk dihantar
kepada pengedar utama di Kuchai Lama.


Pelbagai barangan berupa tepung/bahan yang telah dihancurkan ditemui
berwarna kelabu dan putih.

Begitu juga di kilang haram yang terletak di blok belakang.

Kerja-kerja mengisar dan mencurahkan serbuk yang telah menjadi 'Goji',
dicurahkan ke dalam bekas palstik dan siap untuk dibungkus menggunakan
mesin.


Dan, seperti dijangka, satu bungkusan putih dipercayai 'sildenafil'
ditemui di dalam kilang haram di belakang kilang utama itu yang
dipercayai menjadi bahan campuran di dalam 'Goji' yang diproses.

Penggunaan 'sildenafil' tanpa perskrepsi doktor boleh menurunkan tekanan
darah dan boleh membawa kesan serius seperti serangan jantung yang mampu
membawa maut.

Ia juga boleh meny ebabkan masalah pernafasan tertahan.

'Sildenafil' hanya boleh dibekal oleh doktor atau diperolehi dari
farmasi dengan perskripsi doktor dan dengan dos tertentu.


Penggunaan mencampurkannya di dalam bahan makanan adalah dilarang kerana
risiko dan kesan sampingan akibat dari memakannya.


Pemeriksaan keseluruhan di kedua-dua kilang menemui :

- kira-kira 60 ribu paket ;Goji' yang telah siap dibungkus.


-10 buah tong plastik seberat kira-kira 25 kilogram setiap satu penuh
berisi serbuk 'Goji' yang belum dibungkus.

-Berpuluh ribu label bungkusan dan kotak kosong mempunyai label 'Goji'
terbabit.

- Beberapa mesin memproses dan membungkus 'Goji'.

Dan, 'Goji' yang dirampas, adalah sama seperti 'Goji' yang dipaksa beli
dari rakan tempohari.

Di masa yang sama, serbuan di pusat pengedaran di Kuchai Lama, turut br /> merampas kira-kira 30 ribu paket 'Goji' yang telah siap dibungkus.


Keseluruhan rampasan, bernilai dianggarkan kira-kira setengah juta
ringgit.

Hasil pemerhatian mendapati, bungkusan 'Goji' terbabit tidak menggunakan
logo halal yang dikeluarkan dari negara ini, tetapi dipercayai oleh
pihak lain di luar Malaysia.

Manakala sebagai barangan kesihatan, tiada nombor kelulusan KKLIUM pada
bungkusan.

Dan pemerhatian juga mendapati, 'Goji' terbabit sebenarnya diproses dan
dibungkus di kilang ini dan bukannya diproses di luar negara.

http://ondscene.via.my/2009/04/goji-sesuatu-yang-mengejutkanmemeranjat.h
tml






Baca seterusnya...

BERHATI2 DI JAYA JUSCO BUKIT TINGGI KLANG

Friday, May 08, 2009 by Mr PenyuBiru · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:
Hai………..

Saya ingin memaklumkan kepada semua kenalan yang ingin membeli belah di Jaya Jusco Bukit Tinggi Klang anda hendakla berwaspada
Ini kerana terdapat Lelaki dipercayai berbangsa china dengan imej "smart" ketinggian dianggarkan 170cm bertubuh sasa telah berkeliaran mencari mangsa untuk diugut bagi tujuan mendapatkan wang.





Kejadian ini telah pun berlaku terhadap adik perempuan saya pada 30.04.2009 jam 2.00ptg di tempat letak kereta di tingkat 3. diwaktu kejadian itu lelaki tersebut telah mengekori adik saya dari tempat Food Court (Level 2) sehingga ke parking kereta (Level 3). Adik saya telah menyedari beliau diekori tetapi tidak menyangka lelaki tersebut ingin mengugut beliau memandangkan imej lelaki tersebut tidak seperti peyamun di sangkakan ingin ketempat parking kereta yang sama. Sewaktu adik saya membuka pintu kereta lelaki tersebut telah mengugut beliau dengan menggunakan Garfu makan dengan memaksa menyerahkan beg duit. Adik saya amat terkejut serta ketakutan segera memberi beg duit beliau..setelah mengambil wang berjumlah RM400 lelaki tersebut segera melarikan diri dengan memasuki semula Jaya Jusco..

Amatlah berharap jika kenalan semua dapat berhati-hati……janganlah berseorangan sewaktu membeli belah di sana. Pastikan anda memaklumkan kepada pihak keselamatan Jaya Jusco jika anda rasa seseorang yang berperwatakan mencurigakan sedang memerhati atau mengekori anda…….

SILA MAKLUMKAN KEPADA KENALAN ANDA YG LAIN BAGI KESELAMATAN SEMUA………..

Sekian Terima Kasih.

Baca seterusnya...

5.07.2009

Buku Darjah Satu Dulu-Dulu

Thursday, May 07, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:






Skang ni ade lagi ke buku ni? rasa cam dah takde dah kut. Kalau lah seme budak sekolah sekarang mengamalkan apa yang di ajar dalam buku di atas tentu gejala sekarang taklah seteruk hari ini.

Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik