3.21.2009

Hafiz AF7 - Lagu Kita (Konsert Minggu Pertama AF7)


Baca seterusnya...

Tulisan Batak

Saturday, March 21, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


ps : aku tak pasti ntah betul ntah tidak ni.


Baca seterusnya...

4 madu Bersama Atas Katil

Saturday, March 21, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:

Hidup bermadu bukannya calang-calang orang yang boleh.. apatah lagi MADU EMPAT..!!! Tapi kalau pandai di gayakan.... insyallah aman damei.... Kali ini saya bukan nak korek rahsia bermadu empat tetapi ingin berkongsi foto bagaimana empat madu boleh bergambar bersama di atas katil...



Sila skrol ke bawah..







.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


hehehe..jangan marah.. peace


__._,_.___

Baca seterusnya...

Why Teachers are So Stressed...check it out!

Saturday, March 21, 2009 by Mr PenyuBiru · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:



Baca seterusnya...

TEMUDUGA

Saturday, March 21, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Subject: TEMUDUGA

SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham
Internet.
Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap
atau
seksi.
Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah
sebagai
sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON:

Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput
anda. Ia
akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia
akan
berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada
orang-orang
tertentu. Ia diberi nama Izrail.


TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
Hadis hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:



Sabda Rasulullah SAW:

"Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan didalam
kuburnya,
sesungguhnya jenazah itu mendengar suara terompah kasut) orang-orang
yang
menghantarnya ke kubur pada saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika
mayatitu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya ketika beliau
masih
hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan
disebelah
kanannya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan
daripada sedekahjariah, silaturrahim,perkara kebajikan dan ihsan
diletakkan
dihujung dua kakinya.


Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata
kepada
malaikat : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat
berpindah ke
sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku tidak ada
jalan
masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata
kepadanya : dariarasku tidak ada jalan masuk. Kemudian di datangi dari
arah
kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-kebajikan : di bahagianku
tidak ada
jalan masuk.
Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu. Kepadanya (mayat)
memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat
bertanya
kepada mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki
(Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana
penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku
sebentar,
aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan
mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami
tanya
ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki -laki Muhammad) yang
kamu
dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu
kepada
nya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah! Nabi Muhammad saw dan
aku
naik saksi bahawa nabi Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang
membawa
kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata
kepada
mayat itu :
Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan
demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian
dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata padanya itulah tempat
kamu dan
itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya. Maka
bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70
hasta dan disinari cahaya baginya".

Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dalam temuduga ini.


Baca seterusnya...

Haippp!!!Jgn Pegang...

Saturday, March 21, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:



Baca seterusnya...

3.20.2009

Sah ! Dato' Seri Najib Perdana Menteri Malaysia Ke VI Pada 3 April 2009 Nanti

Friday, March 20, 2009 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

Majlis mengangkat sumpah taat setia dan menyimpan rahsia Perdana Menteri Malaysia ke VI akan dilakukan di Balai Rong Seri, Istana Negara, Kuala Lumpur pada 1100pagi, Jumaat 3 April 2009.

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong ke XIII Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin Ibni Almarhum Sultan Mahmood akan berkenan untuk mencemar duli dan menerima sumpah taat setia dan menyimpan rahsia Perdana Menteri Malaysia Mke VI Dato’ Seri Mohd. Najib Tun Razak




Baca seterusnya...

How Do You Sleep?

Friday, March 20, 2009 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:










Baca seterusnya...

How are you going to tell the taxi driver.........????

Friday, March 20, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Driver : Nak ke mana cik?

Penumpang : Dekat jer, rumah saya kat Jalan Puki Mak U Lah...

Driver : Cik, kita ni orang Malaysia. Tak boleh ke gunakan bahasa yang lebih sopan.

Penumpang : Nak sopan macam mana lagi bang. Dah memang itu nama jalannya.

Driver : %$#@&*





Baca seterusnya...

New Future Tires

Friday, March 20, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:




Baca seterusnya...

Petua awek merajuk (Bacaan Lelaki sahaja)

Friday, March 20, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

1. bila awek mula mengamok baling² barang


Petua yang mesti diamalkan:
korang cuba sambot ape yg dorang baling tu. inilah masanyer korang nak tunjuk kepantasan korang menjadi goal keeper.


2. bile awek korang mule menjerit tak pasal² menengking, membebel tanpa henti


Petua yang mesti diamalkan:
korang menyanyilah sekuat hati dengan penuh perasaan mengikut melodi sebenar penyanyi asal. inilah masenyer korang nak tunjok yg sore korang sedap giler!


3. bile awek korang tenong korang cam nak telan (garang arh konon!)


Petua yang mesti diamalkan:
korang senyom jek pandang awek korang tuh! inilah masenyer korang tunjok betapa comelnyer muker korang ketika senyom!


4. bile awek korang hambik sumer barang² dia bungkos ala² nak lari rumah


Petua yang mesti diamalkan:
korang tolong kemaskan barang² dia. hambik semua barang² dia masokkan dlm plastik sampah kaler itam tuh. inilah masenyer korang nak tunjok betapa rajinnyer korang, ringan tulang dan suka membantu.


5. bile awek korang menangis akibat terlalu marah dan sakit hati hingga mengalirkan airmata


Petua yang mesti diamalkan:
korang ketawalah berdekah² hingga terguling². inilah masenyer korang nak buktikan bahawa korang berusaha buat awek korang gumbira ketika dia sedang berduka, sedih dan terluka! hehehe…

Sekiranya korang berjaya mengamalkannya:


mmg kOrang teral la..



Baca seterusnya...

Gempar!! Pingu di Sg Petani !

Friday, March 20, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Baca seterusnya...

Sifat romantik RASULLAH SAW (Prophet Muhammad p.b.u.h. is romantic)

Friday, March 20, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Rasulullah SAW adalah contoh yang terbaik seorang suami yang mengamalkan sistem Poligami. Baginda romantik kepada kesemua isterinya. disebutkan satu kisah pada suatu hari isteri-isteri baginda berkumpul dihadapanbaginda lalu bertanya siapakah diantara mereka (isteri-isteri) baginda yang paling disayangi". Rasulullah SAW hanya tersenyum lalu berkata, "Saya akan beritahu kamu kemudian~. "

Selepas daripada pertemuan itu, Rasulullah telah memberikan setiap seorang daripada isteri-isteri baginda sebentuk cincin. Baginda berpesan supaya tidak memberitahu kepada isteri-isteri yang lain~ . Lalu suatu hari mereka berkumpul lagi dan bertanyakan soalan yang sama. Rasulullah SAW lalu menjawab "Orang yang paling aku sayangi ialah yang kuberikan cincin kepadanya". Isteri-isteri baginda tersenyum puas kerana menyangka hanya diri mereka sahaja yang mendapat cincin dan merasakan bahawa diri mereka tidak terasing.

Tidak ketinggalan amalan-amalan lain yang boleh dilakukan untuk mendapat suasana romantik ini Rasulullah SAW ada bersabda yang bermaksud: "Apabila pasangan suami isteri berpegangan tangan, dosa-dosa akan keluar melalui celah-celah jari mereka". Rasulullah SAW selalu berpegangan tangan dengan Aisyah ketika di dalam rumah. Baginda acap kali memotong kuku isterinya, mandi junub bersama, dan mengajak salah seorang dari isteri baginda pergi musafir (mengikut undian) untuk menambahkan lagi kasih sayang di antara mereka.

Inilah serba sedikit kisah romantik Rasulullah SAW agar dapat kita tauladani dan praktikkan dalam kehidupan berumahtangga. Pada suami-suami yang budiman selepas ini peganglah tangan isteri anda setiap waktu, setiap masa dan setiap saat begitu juga pada isteri-isteri solehah peganglah tangan suami anda bagi menghapuskan segala dosa-dosa~.

ada yang belum berumahtangga tu cepat-cepatlah mendirikan rumahtangga~ kerana dengan perkahwinan itu boleh menjamin anda ke syurga.

"Ya Allah cantikkanlah akhlak ku seperti mana cantiknya akhlak Rasulullah SAW, tenangkanlah hati ku bagai tenangnya air di tasik, dan serikanlah wajahku bagai bercahayanya bulan purnama di hari berserinya wajah orang-orang beriman...." Aaaammmmmiiiiin~ Ya Rabbal 'Alamin~^^ Sabda Nabi, ilmu itu milik Tuhan, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikan, Insya Allah Tuhan akan menggandakan 10 kali kepadanya ALLAHUAKBAR~


Baca seterusnya...

Cash Lifted from the Bank's Counter ...... AMAZINGLY easy!!

Friday, March 20, 2009 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:



Baca seterusnya...

3.19.2009

Gempar!!! Ibu lahirkan anak kembar 8 !! (Live)

Thursday, March 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:





Baca seterusnya...

Banyak Banyak Bersabar Yer...

Thursday, March 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:



Baca seterusnya...

RANGKA MANUSIA BERSAIZ LUAR BIASA

Thursday, March 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:




ps : betul ke ni ? tapi kalu dengar ustazah aku citer, Nabi Adam memang besar.
Baca seterusnya...

MEMBERI SALAM

Thursday, March 19, 2009 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:


Pada zaman Rasulullah,
Baginda memberi salam dgn lafaz "assalamualaikum"
dan menjawab salam dari para sahabat dgn salam yg
penuh "waalaikumussalam warahmatulallah hi wabarakatuh"

Beri salam - assalamualaikum"
Jawab salam - "waalaikumussalam warahmatulallah hi
wabarakatuh"

Apabila kira berkirim salam pada org lain, hendaklah kita
berkata
"Kirim salam assalamualaikum pada Anis ye" contoh lerr ..
Bukannya : "Kirim salam kat Anis ye"

Dan bukannya " Kirim salam maut" statement ini adalah
berdosa, walaupun sekadar gurauan!

Pada masa kini Assalamu'alaikum di singkatan menjadi
" A'kum"
sedangkan maksud
"A'kum itu menunjukkan sesuatu yang bermaksud = Avde Kokhavim U Mazzalot

(apa maksudnye ha????)


Untuk renungan bersama :

Janganlah kita menggantikan perkataan
"Assalamualaikum"
dengan "A'kum" dalam sms atau apa sekalipu melalui tulisan.(tapi itu la yang selalu kita buat kan?)


Jika perkataan Assalamualaikum itu panjang, maka hendaklah
kita ganti dengan perkataan
"Salam" iaitu sama makna
dengan Assalamualaikum. Sesamalah kita memberitahu member2 yang selalu sangat guna shortform A'kum dalam sms ataupun email. Perkataan
'AKUM' adalah gelaran untuk orang-orang Yahudi untuk orang-orang bukan yahudi yang bermaksud 'BINATANG' dalam Bahasa Ibrani.

Ia singkatan daripada perkataan 'Avde Kokhavim U Mazzalot'
yang bermaksud 'HAMBA-HAMBA BINATANG DAN ORANG2 SESAT'.

Mulai sekarang jika ada orang hantar shortform "A'kum",
kita ingatkan dia guna "Salam" kerana salam ialah dari perkataan Assalamualaikum.


Semoga ada manfaatnya.

JIKA ANDA TIDAK KEBERATAN , FORWARD LAH CERITA
KEPADA TEMAN TEMAN MU, KERANA SESUNGGUHNYA
ILMU YANG BERMANFAAT ITU, AKAN ABADI JIKA
DIAMALKAN.

kalau ada kemuskilan berjumpalah yg pakar dlm bidang ni....





Baca seterusnya...

3.18.2009

Gara-Gara Kemelesetan Ekonomi Global

Wednesday, March 18, 2009 by Mistaken Identity · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:

Baca seterusnya...

Creative Ads

Wednesday, March 18, 2009 by Mistaken Identity · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:














Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik