11.11.2009

Harga & Spesifikasi Perodua MPV ALZA

Wednesday, November 11, 2009 by Mr PenyuBiru ·
Labels:


Tentu ramai yang tertunggu² hari perlancaran model MPV pertama dan terbaru dari Perodua. Baru² ini telah tersebar gambar Perodua MPV tersebut. Tapi nama, harga dan juga spesifikasi model tersebut masih tidak diketahui lagi.

Bagaimanapun, aku ada menerima emel yang mengandungi maklumat² seperti nama model,harag dan spesifikasi. Aku rasa ada baiknya aku kongsikan disini. Mana tau ada yang tengah berhajat atau berkira² untuk memiliki MPV ini. Maklumlah saiz keluarga makin bertambah, MPV pula pada zaman sekarang sudah menjadi keperluan.

Difahamkan nama Perodua MPV terbaru tersebut adalah ALZA. Bunyinya hampir sama dengan AVANZA.

Dijangka dilancarkan pada 20? 23? November ini.

Berikut ialah spesifikasi dan harga.

(Perhatian:Maklumat ini tidak rasmi kerana diterima melalui emel. Anda dinasihatkan untuk mendapatkan maklumat yang betul dan sahih dari pengedar Perodua berdekatan anda. Harap maklum.)


Convenient, Affordable, Stylish compact MPV
Engine spec:
Horsepower : 107.2hp
Max power output : 80Nm-2/6000rpm
Torque power : 141Nm-2/4,400rpm
Engine type :3SZ-VE ( same as used in Rush , Avanza 1.5cc)
Suspension : Front - Mcpherson Strut type
Rear - Rear Axle beam
Tyre :185/55R15


Attractive features :
-Meter panel located at dashboard centre (flat shaped)
-Multi info display meter provide :
1) range - distance can go at balance fuel bar with certain speed
2) average fuel consumption - a warning when u reach reserve fuel
- Foot brake for auto transmission
- Improved condenser and blower for better air cond flow
- unique exterior and interior design
- all 7 seats can be fold full flat, semi flat mode with no hassle
- spacious legroom for all seats
- spacious luggage
1) at 83L (normal)
2) 353L (3rd row flat mode)
3) 884L (2nd row & 3rd row flat mode)
- audio control at steering
- Laminate 91% green glass









Sudahkah anda sertai Catcheye? Jika belum sertai sekarang sebelum terlambat.Tak kena bayar apa² pun. Maklumat lanjut baca disini.




5 comments:

kawie2020 said...
Wednesday, 11 November, 2009

aku x beli keta lg kot buat masa nih..hehehe.. info best..

~0~ said...
Wednesday, 11 November, 2009

nice info..
yang ada pun xmampu nak jaga..

moment said...
Wednesday, 11 November, 2009

ada ciri2 myv..
ermmm harga paling rendah tu, sma ngan harga persona full spec.. erkh!~

PakCik Udin said...
Friday, 20 November, 2009

cut and paste... bila la nak ader produk sendiri..usia dah lebih 15 thn...ish3

cq said...
Saturday, 21 November, 2009

dari depan memang dah cun..tp dr belakang dah mcm atos ..cari la model honda sambung kat blakang,mesti cun,,,pehhhhhhhhhhhh

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik