12.20.2008

Kira Kelajuan Loading Blog Anda

Saturday, December 20, 2008 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Kelajuan loading sesuatu blog merupakan satu ciri² yang perlu diberi perhatian serius. Kalu loading blog anda lambat (cam blog aku ni), kemungkinan untuk anda hilang pembaca sebelum mereka membaca blog anda amatlah tinggi.

Jadi, bagaiman mahu tahu berapa lama loading blog anda. Anda boleh mengetahuinya dengan menggunakan laman stopwatch.




Laman ini menyediakan mekanisme tuk mengira kelajuan loading blog anda. Berdasarkan result yg keluar, anda boleh pikir samada mahu berbuat sesuatu atau biarkan saje.

selamat mencuba ! peace


Baca seterusnya...

How can I make my blog load faster

Saturday, December 20, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: , ,

The speed at which your blog loads is critical to attracting more readers to your blog. If your blog takes a long time to load, many readers may leave your blog before they have the chance to read it. Here are a few tips and tricks that will help your blog load faster and attract more users:

Posts

Your blog's load time can be affected by the number of posts you display on your main page. You can easily edit the number of posts displayed of the main page from the Settings | Formatting tab. You can then select the number of posts you want to display on the main page. We recommend displaying 10 or fewer posts on the main page.

Third Party JavaScript and Links

For optimal blog load speed, we recommend using Google/Blogger widgets, JavaScipt and links. However, if you need to use third party JavaScipt and links, your blog will load much faster if you put all JavaScript at the bottom of your blog. If you have third party JavaScript and links in your sidebar, put them in at the bottom of the sidebar.

Images and Media

The more images, videos and other multi-media you have on your blog the longer it will take to load. However, images and other multimedia are important to attracting users to your blog, so it is important to optimize the load speed of your images and media. Here are a few tips to increase the load speed of your media:

  • Decrease the size of your images or use thumbnails that link to the full-size image.
  • If you use third party images, consider uploading them to Picasa Web Albums via the Blogger post editor.
  • If you have a large number of images to display, you can upload all your images (from a vacation or event) to a Picasa Web Album and link to the album in your post or sidebar.

Other suggestions

  • If you've added any custom CSS to your blog, make sure you put it at the top of the page.
  • The most important content of your blog that catches readers attention should load the quickest. To help you identify which items are taking the longest to load you can use Stopwatch. To use Stopwatch, enter your blog's URL into the text box and click "Start StopWatch". Stopwatch will then open your blog in a frame and will record the time it takes for everything on your blog to load, including images, videos, widgets, etc. Take note of the items that take the longest to load and modify them appropriately using our suggestions.

sources : blogger help

Baca seterusnya...

12.19.2008

Video Klip Nidji - Shadow

Friday, December 19, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:


Lagi tema siri Heroes Season 3.
Baca seterusnya...

12.18.2008

Gambar Yang Membuatkan Jurugambar Bunuh Diri

Thursday, December 18, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Baca seterusnya...

Husband Of The Year Awards

Thursday, December 18, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: , ,
Starting off the competition of the
Husband of the year awards
The honorable mention for :
The United Kingdom

...followed closely by
The United States of America

and then ................ Poland

but 3rd Place must go to
.........
Greece

it was very very close
but the runner up prize was awarded
to................. Serbia
but the winner of the
husband/partner of the year
......is
......... Ireland
Ya gotta love the Irish.

The Irish are true romantics..look,
he's even holding her hand.

Woman has
Man in it;
Mrs. has Mr. in it;
Female has Male in it;
She has He in it;
Madam has Adam in it;
No wonder men always want to be inside women!
Men were born between the legs of a woman, yet men spend all their life and time trying to go back between the legs of a woman....
Why?
BECAUSE THERE IS NO PLACE LIKE HOME
Okay, Okay, it all makes sense now...
I never looked at it this way before:
Ever notice how all of women's problems start with MEN ?
MEN tal illness
MEN strual cramps
MEN tal breakdown
MEN opause
GUY necologist
AND ..
When we have REAL trouble, it's a
HISterectomy.
Send this to all the women you know to brighten their day.
Send this to all the men just to annoy them ......
have a good laugh and a great day!

Baca seterusnya...

12.17.2008

Absolutely amazing!!!

Wednesday, December 17, 2008 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
*Beauty of Mathematics !!!!!!! *

1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321

1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111

9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Brilliant, isn't it?

And look at this symmetry:

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321

Now, take a look at this...

101%

From a strictly mathematical viewpoint:

What Equals 100%?
What does it mean to give MORE than 100%?

Ever wonder about those people who say they are giving more than 100%?

We have all been in situations where someone wants you to
GIVE OVER 100%.

How about ACHIEVING 101%?

What equals 100% in life?

Here's a little mathematical formula that might help
answer these questions:

If:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Is represented as:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

If: *

H-A-R-D-W-O- R- K *

8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%

And: *

K-N-O-W-L-E- D-G-E *

11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%

But: *

A-T-T-I-T-U- D-E *

1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

THEN, look how far the love of God will take you: *

L-O-V-E-O-F- G-O-D *

12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

Therefore, one can conclude with mathematical certainty that:

While Hard Work and Knowledge will get you close, and Attitude will
get you there, It's the Love of God that will put you over the top!

It's up to you if you share this with your friends & loved ones just
the way I did..

Baca seterusnya...

Only in Vietnam ? ?

Wednesday, December 17, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
No helmet – no problem. I got what I need.



Public transportation


My pimped-out Toyota


Off to school.



Single engine ox

Delivering Hot Food


Vegetable Ride


Free ride anyone?


Ride home

Pig's ride

Ox Ride


Delivering Dogs



Circus Training

Moving Day


thanks to masy for forwarding this. jelir
Baca seterusnya...

Petua Tercekik Tulang

Wednesday, December 17, 2008 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:
Aku datang dari keluarga yg besar ... 16 adik-beradik, bila sesekali
berkumpul, dah tentu mak aku akan buat majlis makan besar-besar dan
best-best !!! Dalam ramai2 adik-beradik, bukan semua yg suka stail aku,
apabila aku bawa gaya hidup "gaya pulang ke pangkal jalan" ... maka adalah
yg tak kena sana sini ... oh..

Masa makan, aku pun duduk lah cara Nabi .... (rujuk ustaz) lalu ada yg
sound:

"apahal duduk macam nak berlari ajer ...."
"tak baik lutut tinggi pada makanan ...."
"ni duduk ke nak berak nie ....?"

Oleh sebab aku lelaki beriman, maka aku buat muka seposen .... aku pun
basuh tangan,

Nota untuk mua'alaf :
sebelum makan sunnah Nabi adalah basuh kedua2 tangan dan berkumur,
insyaAllah jika korang amal nie sebelum korang mati Allah akan
mempermudahkan segala
urusan hutang piutang korang. Hutang kereta/ rumah/ kahwin/ study/ along
bla bla bla !!!

Sambung balik, aku pun berpikir ... ada baiknya juga Nabi tak makan pakai
sudu @ garfu, kalau Nabi makan pakai sudu, susah pulak org miskin macam aku
nak ikut
sunnah Nabi, nak pakai sudu material apa? stainless steel ke inconnel 601?
Nak pakai colour camne? matelic ke cooper? kan susah tu !!!

Tu belum lagi jika Nabi makan pakai kerusi dan meja ... bentuk bulat ke
bentuk heksagon?, oktagon?, nanagon? nak kena pergi Kedai perabot buat
ansuran
mudah ! jimat ! hanya RM 1 dan tunggu 30 hari, kunjungilah kedai perabot
terbesar di Malaysia, bla bla bla !!! Oh..

Emm ... Lepas tu makan lah, aku makan dengan tiga jari (sunnah Nabi)
kemudian, ada pulak suara2 yg sound:

"Eh, kenyang ke makan dengan tiga jari?"
Aku kata : "huh, anak cina makan dengan dua kayu elok2 habis nasi satu
pinggang !!!"

Tapi oleh kerana aku sorang jer yg makan dengan tiga jari, org lain makan
dengan lima jari, maka aku lihat kadar flow of suapan dan kadar quantity of
lauk-pauk
diorang lebih laju dan maju, maka aku menukar jariku dari 3 kepada 5 ... oh
.... tepuk dada tanya iman..

Kemudian aku minum dari tangan kanan yg tidak berbasuh .....

Diorang tegur: "essh .... pengotor betullah"

Aku kata:
"Apa pulak kotor, aku makan nasi, bukan tahik !!!" (tapi aku kata dalam
hati sebab aku lelaki beriman)
"Nie, apahal jilat2 jari nie? lucah betul !!" tanya diorang pada aku .....
"Makan ayam sedap sampai ke kaki .... makan sate sedap sampai ke lidi he he
heh" kataku.

Banyak pulak diorang komplen cara aku makan .... err maksud aku cara Nabi
makan ... aku tahu tak berguna berdebat ngan mereka kalau aku ubah topik
dengan bertanya :

Tahukah korang kenapa lembu makan rumput dan kambing makan daun?

Abang aku kata :
sebab tengkuk lembu berat ... bla bla bla ....

Aku kata:
"salah !!! lembu makan rumput dan kambing makan daun sebab mereka lapar !!!
(tak lawak) ha ha ha !!!"

Aku menyambung :
"Penting makan cara Nabi sebab kita hari2 makan, tapi bila tak ikut sunnah,
maka jadi macam lembu dan kambing makan sajer, namun bila korang makan
macam

Nabi saw makan, maka di kira ibadat ...

Masa nak makan, niatlah makan kerana perintah Allah, namun kena nafikan
makanan yg bagi kenyang .... hakikatnya kenyang datang dari kudrat Allah. "

Tiba2 mak aku tercekik tulang ikan .... (bayangkan seorang makcik sedang
tercekik tulang) Kemudian, Mak aku mendapat nasihat secara berperingkat,
ada yg

sarankan agar makan pisang, minum air dengan capat, makan nasi kepal dan
lain2, tapi masih tak berjaya .... kesian mak aku ...

"Huh! Hamka, Takkan kau tak tahu cara sunnah Nabi nak buang tulang tercekik
camne? .... cakap terer ...." (kata abang aku)

Aku kata:
"senang sajer ... Mak angkat kedua-dua tangan ke atas .... "
Mak aku pun buat .... tapi masih tak jadi ....

Aku kata:
"lurus Mak, tangan mak dua-dua kena lurus ..... !!!"

(bayangkan seorang makcik yg sedang duduk bersila sambil kedua-dua tangan
diluruskan ke atas, tangan kanan masih terdapat sisa2 nasi,

manakala di lengan dan tengkuk di penuhi dengan rantai emas ....)

Aku kata: "Sekarang sebut: SUPERMAN RETURN !!!!!! "
HA HA HA .... (semua org ketawa) nasi berhembur-hembur di sana sini.
Mak aku juga ketawa .... sehingga tulang yg tercekik itu terkeluar ....

Semuanya dari Allah!!!

He he he ... selamat mencuba, ni bukan hadith .... just pengalaman.

PS :
sekiranya rakan korang menjadi mayat (over ketawa sehingga tulang mencucuk
tengkuk) sesungguhnya penulis tidak bertanggung jawab !!! (superman pun
akan jadi mayat).

Baca seterusnya...

Musykil Di Malam Pertama

Wednesday, December 17, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Seorang lelaki bernama Baskon yang baru saja menjalani malam pertama bersama isterinya, menceritakan tentang kemuskilannya kepada seorang kawan, Abon.

"Wah, gila juga! Ternyata memang benar," ujar Baskon. "Kebiasaan yang sering kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin."

"Sebenarnya apa yang berlaku semalam?" si Abon ingin tahu.

"Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan perempuan."

"Ho oh."

"Nah, terus malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan hubungan, tanpa sengaja aku memberikan wang RM 100 pada isteri aku."

"Wah, gila kau!" Abon terperanjat. "Bagaimana? Isteri kau marah?"

"Itulah masalahnya," Baskon menjawap. "Dia malah memberikan pulangan wang RM 25 kat aku!"

Baca seterusnya...

12.16.2008

New Honda City transported on trailers in Malaysia

Tuesday, December 16, 2008 by Mr PenyuBiru · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:





Dah tak lama dah tu nak launching kat Malaysia. Bagi mereka yang tak sabar menunggu, tentu ini satu berita gembira.


credit : paultan.org
Baca seterusnya...

Malam Pertama Yang...

Tuesday, December 16, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara semuanya berkampung disini.Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.

"Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?" sapa Pak Ucu.

"Orang muda bang Aji, biarlah. Air dah penuh kat kepala tu." sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

"Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu." Isteriku Hanya mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu. Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi. Tanda sanak saudaraku telah pulang dan keluargaku telah tidur.

Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku selak rambut ikal yang Menutupi telinganya lalu membisikkan "Assalammualaikum!" ke telinganya untuk Menguji isteriku.

"Wa alaikummussalam." Rupanya isteriku masih belum tidur. Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup dahinya yang mulus. Semerbak harumnya menusuk deria bauku. Akanku tunaikan tanggungjawabku sebagai suami malam ini. Jari-jemari ini terus membelai tubuhnya. Perasaanku tidak dapat dikawal lagi, namun...

"Kringggggg...."

"Tik..tik..tik..tik..."

"Kring.. kring..kring.."

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang bilikku. Terkejut dengan segala macam bunyi yang ada, aku membuka lampu. Serentak itu, terang benderang seluruh rumahku. Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua orang di rumahku.

Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Mataku terarah ke sekotak hadiah yang masih terbalut rapi. Aku buka dengan pantas dan di dalamnya terdapat 5 buah jam loceng. Juga sekeping kad berbunyi... Selamat Pengantin Baru,

Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim.

Dalam hatiku.. cilaka punya kengkawan. Potong stim betullah!!!

TAMAT

Lesson learn nye kat sini ...... buka leerRRRR hadiah tuu duluu>>> hihiheesengihnampakgigi

Baca seterusnya...

Gadis Separuh Manusia Separuh Pokok ??

Tuesday, December 16, 2008 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels:

Baca seterusnya...

12.15.2008

Bagaimana Menghasilkan RM4329.60 Dalam Masa 3 Hari Melalui Youtube

Monday, December 15, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,




Dari meja Lisa Hilmi,Johor Bahru.

Salam Mesra,

Setelah berhempas pulas selama 72 jam dan melalui pelbagai cabaran dan dugaan, kami (saya & suami) akhirnya berjaya menyiapkan Pakej Video ini.

Segala ilmu dan rahsia semuanya kami muatkan di dalam Pakej Video ini supaya para pembeli Pakej Video ini akan berjaya menguasai teknik-teknik istimewa ini seperti kami. Baiklah, saya tidak akan berceloteh panjang.

Pakej Video ini akan mengajar anda langkah demi langkah bagaimana kami berjaya menghasilkan pendapatan sebanyak USD$1312.00 (RM4329.60) di dalam masa 3 hari dengan menggunakan Youtube.com sebagai platform.

Baca Seterusnya...



Baca seterusnya...

Minyak turun lagi 10 sen = RM1.80 Per Liter

Monday, December 15, 2008 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
sekadar gambar hiasan

KUALA LUMPUR 15 Dis. - Kerajaan menurunkan harga minyak sebanyak 10 sen lagi berkuatkuasa esok.

Dengan pengumuman terbaru ini petrol RON97 dikurangkan daripada RM1.90 kepada RM1.80. Petrol RON92 pula turun dari RM1.80 kepada RM1.70 dan Diesel juga turun dari RM1.80 ke RM1.70. - Utusan



menari
Baca seterusnya...

Estranged - Aurora

Monday, December 15, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: , ,




Download Lagu Estranged - Aurora

Lirik Lagu Estranged - Aurora

Aurora oh Aurora
penting kah kamu itu
kenapa aku terbeku

Aurora terlalu disanjungi
telah di tanya mengapa
kutatap berseri berwarna hijau
yg menawan sanubari

walaupun jauh..kamu dekat di hati
pandang aku menanti mu
Aurora kamu memberi, kembali mencari

Aurora oh Aurora
dari manakah kamu
kekal kamu sungguh jauh

Aurora oh Aurora
tidak ada gunimu
sanggup aku tetap menunggu

terdiam kerana berwarna ungu
kuputuskan biar bisu

walaupun jauh..kamu dekat di hati
pandang aku menanti mu
Aurora kamu memberi, kembali mencari

Malam ini aku sendiri
menumpu langit sambil berkata
gembira kamu di sana


Baca seterusnya...

Abhisit Vejjajivat - PM Thailand Yang Baru

Monday, December 15, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,

Inilah dia Abhisit Vejjajivat , PM Thailand yg baru bermula hari ini 15 Disember 2008.

Apa yang menariknya, seme maklumat terkini tentang PM Thailang ke-27 ini boleh didapati kat wikepedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abhisit_Vejjajiva
Baca seterusnya...

George W.Bush Kena Baling Kasut ??

Monday, December 15, 2008 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,


Kelihatan G.W.Bush sedang mengelak dari terkena balingan kasut. Dibaling oleh sorang wartawan dari televisyen Al-Baghdadia, Iraq.

Wartawan tu menjerit sambil membaling kasut, "This is a goodbye kiss ! you dog ! "

Tapi Bush dengan muka kaver malu bleh melawak lak, “is a size 10.”
Baca seterusnya...

Strange City in Greece

Monday, December 15, 2008 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:













Diorang punyer selamba jer buat rumah tepi bukit, bukan tepi tapi cantum terus ngan lereng bukit. Agaknya tempat diorang kurang hujan dan struktur tanah diorang stabil kut.



-
Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik