8.17.2008

Bayaran Saman Trafik Boleh Dikurangkan

Sunday, August 17, 2008 by Mr PenyuBiru ·
Labels: , ,

Tahukah anda bayaran saman trafik anda boleh dikurangkan?

Aku dah tahu. Aku pernah dengar, tapi tak tahu caranya.

Aku terjumpa n3 dibawah nie di blog ashterix


  • ni dia cara2 nak buat rayuan (actually tak yah merayu2 pun, surat rayuan pun tak yah)
  • steps dia jeng jeng jeng:
  • 1. pegi kat kaunter semakan saman & bayaran bukit aman pada hari selasa & khamis jer.
  • 2. rayuan start pukul 1030am - 1230pm & 230pm-430pm tapi no giliran kul 8am depa dah start bagi (aku smpi kul 930am dpt no ke 115). no giliran amik kat kaunter 2, ckp jer nak buat rayuan tp kena tunjuk surat saman. kalo surat saman tak de, buat semakan dulu. semakan leh buat kat situ gak.
  • 3. then tepat kul 1030, depa akan start panggil no semua, sekejap jer process dia. bila tiba turn korang, gi kaunter 2, dia akan cop "Rayuan Diterima" kat saman tu pastu pas kat officer dia, officer tu akan sign & remark bape kena bayar. usually 50% la diskaun. tapi cam parking yg rm70 tu dia suh byr rm30 jer.
  • 4. pastu gi next kaunter, byr la ape lagi :P

credit : blog ashterix

ps : ashterix, thanks for sharing. sori ya aku ambil sebahagian n3 ko dan paparkan disini. maklumat yg berguna elok disebar-sebarkan. :D

0 comments:

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik